ارومیه؛

رفع چالش های صنعت حمل و نقل نیازمند مدیریت کلان و بهره گیری از تجارب و دانش بین اللملی است.

رئيس كميسيون عمران، برنامه ريزي و حمل و نقل شهري شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: رفع چالش های صنعت حمل و نقل نیازمند مدیریت کلان و بهره گیری از تجارب بین المللی است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، میرعلی محمدی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل یک صنعت نوپا یی كه امروز رنگ فرسودگي به خود گرفته ، افزود: بايد براي بهنيه سازي سيستم حمل و نقل شهري تلاش كنيم.

وی با اشاره به اینکه  بايد براي مردم فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومي  و حتي استفاده از وسائط شخصي را بشناسانيم؛ اظهار داشت: در اين راستا توصيه اي كه براي مردم دارم اين است عليرغم اينكه هنوز حوزه حمل و نقل عمومي ناوگان اتوبوس و تاكسي چندان قابل اتكا نيست ولي تقاضا داريم استفاده كنند. چون با صرف هزينه هاي كم كمك بزرگي براي توسعه حمل و نقل شهري انجام مي دهند .

محمدی نوسازي حمل و نقل عمومي شهر اروميه از طريق بخش خصوصي را یکی از سیاستهای شورای شهر ارومیه عنوان کرد و افزود:  است. بخش حمل و نقل  يك بخش مستحكم و مناسب براي سرمايه گذاري است.

وی افزود: امروزه نقش و سهم چشم گیر حمل و نقل در برنامه های توسعه پایدار انکارناپذیر و قابل تامل است. رفع چالش های صنعت حمل و نقل به خصوص در حوزه درون شهری نیاز به پویایی در مدیریت کلان این سیستم و تعامل سازنده و بهره گیری از تجارب و دانش و علوم در سطح بین المللی و بومی سازی آن ها جهت ایجاد سلامت جسمی و روانی جامعه و حمل و نقل بهینه شهری دارد.

 

وی خاطر نشان کرد:  سيستم مديريت شهري نتوانسته سيستم مناسب حمل و نقل شهري را در سطح شهر داير كند ويكي از علل آن هم عدم تامين درآمد كافي افراد شاغل در اين صنعت است. تعداد و وضعيت اتوبوس ها مناسب نيست. البته اخيرا تعدادي اتوبوس جديد وارد شده و در اينجا بادي از شهرداري تشكر كرد اما اين شهر نيازمند اتوبس هايي مدرن است.

محمدی افزود: شوراي اسلامي شهر اروميه سياستگذاري بودجه 95 را با شعار توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي بنا نهاده است. شعار ما شعار حمل و نقل است. سياست گذاري براي حمل و نقل ريلي يكي از اهداف مدنظر ماست.

وی گفت: استراتژی های نوین حمل و نقل شهرها مبتنی بر سياست حمل و نقل پايدار بر؛ توسعه كيفي و كمي حمل و نقل عمومي، افزايش قابليت پياده روي يا افزايش پتانسيل استفاده از سيستم هاي غير موتوري شامل پياده روي و دوچرخه سواري، مديريت تقاضاي سفر، کاهش استفاده از خودروي شخصي و ارتقاء فرهنگ ترافيك  از برنامه هايي است كه با مشاركت و همراهي ساير ارگانها دنبال مي كينم.

انتهای پیام/س

برچسب ها: صنعت ، مدیریت ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.