کاهش 5 درصدی بهای نفت و افزایش کم سابقه بهای طلا پس از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بازارهای نفت و طلا را با تغییرات کم سابقه ای روبرو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت سی ان بی سی، همه پرسی خروج  انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت)، بازارهای مالی جهان را با تغییر کم سابقه ای روبرو کرد. بازارهای مالی از ماه ها قبل نگران پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بودند و اینکه چه آینده ای در انتظار انگلیس خواهد بود. 

افزایش کم سابقه ارزش دلار، باعث کاهش 5 درصدی بهای نفت شد. بهای نفت خام برنت با 4.9 درصد کاهش (معادل 2.50 دلار) به 48 دلار و 41 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 5 درصد کاهش (معادل 2.47 دلار) به 47 دلار و 64 سنت در هر بشکه رسید. این بیشترین سطح کاهش یک روزه بهای نفت از ماه فوریه سال جاری میلادی (حدود 4 ماه پیش) محسوب می شود.

شاخص دلار حدود 2 درصد افزایش یافت که این بیشترین سطح افزایش ارزش دلار از سال 2008 محسوب می شود. این درحالیست که پس از آنکه "دیوید کمرون،" نخست وزیر انگلیس اعلام کرد تا ماه اکتبر استعفا می دهد، ارزش پوند استرلینگ به پایین ترین سطح در 31 سال گذشته رسید.

وبسایت مانی مورنینگ نیز نوشت: به دنبال پایان همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و اعلام نتایج آن، بهای طلا به طور کم سابقه ای افزایش یافت. بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 4.6 درصد افزایش به 1321.10 دلار رسید. این نیز بیشترین سطح افزایش یک روزه بهای فلز زرد از ماه فوریه و بیشترین رقم برای طلا از اوت 2014 (مرداد 93) محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ تير ۱۳۹۵
خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نشون میده سرمایه داران غرب جای بهتری از اروپا را برا سرمایه گذاری پیدا کردن مثل چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۵ تير ۱۳۹۵
مردم پنج قاره از انگلیسیها درامان نبودند، و اکنون بدست خودشان آن امپراطوری بدون غروب شان تمام است، و این قانون خداست، مانده ام حیران که چرا بعضی از ما ایرانی ها ناراحتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۵ تير ۱۳۹۵
کسی نیس به این انگلیسی ها بگه اخه مگه شما ایرانید که این همه روی بازار جهانی تاثیر میذارید؟خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۵ تير ۱۳۹۵
الهی طلا با مخ بخوره زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۰۵ تير ۱۳۹۵
حسود
آخرین اخبار