کرمان؛

کارخانه استحصال داروئی ازمواد مخدر درکرمان ایجادشود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان گفت: در رویکرد جدید مبارزه با مواد مخدر باید بتوان به بخش اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر ضربه های جدی زد تا مقابله بهتری با ورود مواد صورت گیرد.

کارخانه استحصال داروئی ازمواد مخدر درکرمان ایجادشودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  حسین چناریان افزود: موضوع نگرش به مواد مخدر موضوع بسیار مهمی است و با وجود تقدیم چهار هزار شهید در عرصه مبارزه با مواد مخدر باید بررسی شود که آیا در مسیر مبارزه با مواد مخدر موفق بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد مردم کشور در عرصه مواد مخدر نگرانی جدی دارند بیان کرد: طبق آمار سازمان جهانی مبارزه با مواد مخدر بیش از 240 میلیون نفر در دنیا سالانه برای یک مرتبه تجربه مصرف مواد مخدر را دارند.

وی اظهار کرد: در کنار بحران های فقر، سلاح هسته ای و محیط زیست از مواد مخدر به عنوان بزرگترین منکر و دغدغه یاد می شود.

چناریان گفت: بیش از 450 نوع مواد مخدر در دنیا در حال ارائه به متقاضیان این مواد است.

وی افزود: سود خالص 500 تا 600 میلیارد دلاری تجارت غیرقانونی مواد مخدر نیز نشان دهنده عظمت و هوشمندی مافیای مواد مخدر است.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده در کنار تصادفات، سوختگی ها و سکته ها، مصرف مواد مخدر یکی از عوامل مرگ و میر در کشور است.

چناریان گفت: به دلیل پیچیدگی چند لایه مواد مخدر، تنها در حوزه عرضه مبارزه با مواد مخدر تلاش کرده ایم و در این حوزه تلاش های ارزنده ای داشته ایم.

وی افزود: موضوع مواد مخدر در دو حوزه عرضه و تقاضا مطرح می شود که در سال های گذشته در حوزه کاهش تقاضا اقدامات لازم را انجام نداده ایم.

چناریان تصریح کرد: در حوزه کاهش تقاضای مواد مخدر غفلت شده و امروز باید نقش نخبگان و فرهیختگان در مسیر مبارزه با مواد مخدر افزایش یابد.

وی بیان کرد: در حوزه ضربه زدن به بنیه اقتصادی قاچاقچیان که بخش مقابله را تکمیل می کند نیز غفلت کرده ایم .

وی بر استفاده بهینه از محصولات کشف شده نیز تاکید کرد و ادامه داد: می توان با ایجاد کارخانه های استحصال دارویی در کرمان، از موضوع مواد مخدر استفاده اقتصادی کنیم.

 چناریان خاطرنشان کرد: امروز نگران آلودگی جوانان، نوجوانان و به ویژه زنان به مواد مخدر هستیم و کاهش سن اعتیاد و تغییر الگوی مصرف مواد مخدر روز به روز نگرانی های حوزه مواد مخدر را افزایش می دهد.

وی گفت: سالانه 10 هزار میلیارد تومان خسارت در حوزه مواد مخدر به کشور وارد می شود.

وی تصریح کرد: بیش از 70 درصد زندانیان در استان کرمان مربوط به جرایم حوزه مواد مخدر هستند.
سردار چناریان بیان کرد: در حوزه اجتماعی نیز به واسطه ارتباط مستیم اعتیاد با سرقت، همسر آزاری، طلاق و سایر آسیب های اجتماعی با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی تصریح کرد: مافیای مواد مخدر با نفوذ در لایه های اجتماعی و فرهنگی و استفاده از قدرت رسانه ای در فضای مجازی، نگرانی های حوزه مواد مخدر را افزایش می دهد.

چناریان خاطرنشان کرد: فقدان تشکل های مردمی در پیشگیری از اعتیاد به خوبی در جامعه ما حس می شود و باید تشکل ها دانشجویی، دانشگاهی و صنفی در این زمینه باشیم
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار