سی ان ان: با وجود نخستین تصادف رانندگی، آیا می توان به خودروهای خودگردان اعتماد کرد؟

وبسایت سی ان ان در مطلبی به بررسی خودروهای خودگردان و احتمال تصادفات رانندگی در آنها پرداخت.

ببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، تصادفات رانندگی در خودروهای خودگردان نیز رخ می دهد. "جشوآ براون" به دلیل استفاده از سامانه "خلبان اتوماتیک تِسلا" تصادف کرد و جان خود را در جاده فلوریدا از دست داد. این سامانه که سالها مورد آزمایش قرار گرفته بود، بخاطر یک خطای کوچک برای نخستین بار جان راننده آن را گرفت.

این سامانه با استفاده از حسگرها و دوربینهایی موانع احتمالی را در جاده شناسایی می کند؛ اما این بار نتوانست یک کامیون را که بطور ناگهانی جلوی خودرو پیچید ببیند.اما آیا پس از این حادثه مرگبار، نمی توان به خودروهای خودگردان اعتماد کرد؟ 

به نوشته سی ان ان، فقط در آمریکا روزانه حدود 90 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند. شاید فناوری خودروهای خودگردان کامل نباشد؛ اما کارشناسان معتقدند استفاده از این سامانه بسیار بسیار امن تر از خودروهای معمولی است.

بیشتر خودروسازان بزرگ توافق کرده اند تجهیزات ترمز خودکار را روی همه خودروهای جدید خود احداث کنند. زمانی که اتومبیلِ مقابل خودرو توقف کند، ترمز خودکار عمل می کند. آمارها نشان می دهد این فناوری می تواند از تصادفات خطرناکی که به عنوان مثال در سال 2012 باعث کشته شدن 1700 نفر و مجروح شدن نیم میلیون نفر در آمریکا شد، جلوگیری کند.
 
بسیاری از خودروهای امروز نیز به سامانه ای که خطوط جاده را شناسایی می کند، مجهز هستند. این سامانه با استفاده از دوربین هایی خطوط جاده ها را شناسایی می کند. زمانی که خودرو هنگام حرکت وسط این خطوط نباشد، این سامانه خودرو را به وسط خط هدایت می کند.

شرکت خودروسازی آلمانی "مرسدس بنز" و شرکت خودروسازی فرانسوی-ژاپنی "اینفینیتی" از اینگونه سامانه ها در خودروهای جدید خود استفاده کرده اند. یکی دیگر از این سامانه ها هنگامی که راننده دست خود را از روی فرمان بردارد، به وی هشدار می دهد. درواقع نگه داشتن فرمان با دست برای ایمنی اهمیت زیادی دارد. بیشتر این سامانه های پیشرفته برای بزرگراه ها تهیه شده اند و برای خیابانهای کوچک و تقاطع های پیچیده مناسب نیستند. اما شرکت خودروسازی "بی ام و" اعلام کرده است تا سال 2021 خودروهایی خواهد ساخت که در شهرها هم بتوان از آنها به طور اتوماتیک استفاده کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۳ تير ۱۳۹۵
جالبه تو سال 2012 توی کشور چهارصد میلیون نفری آمریکا 1700 کشته داشتیم.ولی توی ایران هشتاد میلیونی تقریبا درسال بیش از 10000 نفر کشته داریم
آخرین اخبار