اجراي 10 متر شبکه توزيع و انتقال آب به ازاء هر مشتر ک در خراسان رضوي

به ازاء هر مشترک در استان حدود 10متر زير ساخت شبکه توزيع و خط انتقال آب ايجاد شده که از ميان کشور بيشتر است.

اجراي 10 متر شبکه توزيع و انتقال آب به ازاء هر مشتر ک در خراسان رضويبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون مهندسي و توسعه شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوي طول شبکه توزيع و انتقال آب استان به جز شهر مشهد را شش هزار و 300کيلومتر اعلام کرد و اين عدد را نشانه حجم بالاي زير ساخت هاي تامين و توزيع آب ناشي از پراکندگي شهرهاي استان برشمرد.

منصور آذرین فر افزود: شهرهاي استان برخلاف کلان شهرها که با رشد عمودي مواجهند از رشد افقي برخوردارند و همين موضوع باعث افزايش هزينه هاي تامين زير ساخت هاي شبکه توزيع و انتقال آب و به روز رساني تاسيسات آبرساني شده است.

وی گفت : اين تخصيص اندک ديون ناشي از اجزاي طرح هاي ضروري شرکت آبفا خراسان رضوي را به بيش از 300 ميليارد ريال رسانده وهمچنان رو به افزايش است.

معاون مهندسي و توسعه آبفا روش اجراي طرح هاي آب و فاضلاب را مبتي بر سيستم سه عاملي مشاور ، پيمانکار و کارفرما عنوان کرد که شرکت آبفا استان با توجه به الزامات اقتصاد مقاومتي و ضرورت هاي عدم وابستگي به درآمدهاي نفتي و اعتبارات جزئي تملک دارايي ، استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي داخلي و خارج را دردستور کار خود قرار داده است.

وي يکي از اهداف استراتژيک شرکت آبفاي خراسان رضوي در سال 95 را اجرا و تکميل طرح هاي ضروري تامين آب و فاضلاب از طريق جذب سرمايه بخش غير دولتي اعلام کرد و اظهار داشت: 20 طرح آب و فاضلاب به ارزش 12هزارميليارد ريال براي واگذاري به بخش خصوصي آماده شده است.

انتهای پیام//


برچسب ها: طرح ، آبفا ، مشهد ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.