رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس :

راه نجات کشور در اقتصاد مقاومتی خروج از اقتصاد تک‌محصولی

زاهدی گفت: تقویت اقتصاد دانش بنیان از مهمترین راههای رسبدن به خودکفایی واقعی است.

راه نجات کشور در اقتصاد مقاومتی خروج از اقتصاد تک‌محصولی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زاهدی دربازدید ازشرکت های مجموعه پارک علم و فناوری خراسان در جمع خبرنگاران گفت: امروز آنچه که از پارک علم و فناوری انتظار می‌رفت به نمایش گذاشته شده بود، علی رغم اینکه امروز استعدادهای خوبی را در پارک خراسان اما این شرکتها از نظر مالی با مشکل مواجه هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت راه نجات کشور در اقتصاد مقاومتی خروج از اقتصاد تک‌محصولی است و برای رسیدن به این مهم راهی جز تقویت شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد؛ برای این منظور نباید هیچ‌گاه بودجه پژوهشی با افت مواجه شود.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال نیز برای نخستین بار جدول 14 توسط دولت تنظیم شد و براساس آن 7000 میلیارد به سرفصل‌های چهارده‌گانه پژوهشی این جدول اختصاص یافت و برخی دستگاه‌ها نیز به طور مستقل از این بودجه بهره‌مند شدند. در صورت تحقق این 7000 میلیارد میزان بودجه پژوهشی کشور به 1.1 درصد خواهد رسید.

وی افزود: باید در مجلس شورای اسلامی فعالیت بیش تری در زمینه ی قانون گذاری، آیین نامه های اجرایی و به خصوص شرکت های دانش بنیان جوان داشته باشیم.

زاهدی گفت: این جا جوان های مستعد و با انگیزه ای هستند که از نظر مالی بسیار ضعیف انداما استعداد هایی زیادی مطابق با نیاز های صنعتی کشور دارند.

وی تاکید کرد: نیاز است در آیین نامه های اجرایی شرکت های دانش بنیان تغییراتی ایجاد شود که این استعدادها حمایت جدی شوند.

رئیس کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت،از دولت انتظار داریم با وجود تمام مشکلات کشور، راه نجات کشور و پیاده کردن اقتصاد مقاومتی و محوری شدن نفت در حوزه ی اقتصاد بیرون بیاییم و به استقلال و خودکفایی واقعی برسیم و به ثروتی غیر از نفت دسترسی پیدا کنیم.

زاهدی افزود: یکی از راه های این هدف، تقویت شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری است. باید بودجه ی پژوهشی افت نکند و این بودجه به طور کامل پژوهش محور، ماموریت گرا و مسئله محور باشد و مطمئنا در جهت رفع نیاز کشور صرف شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم این مسائل به گوش دولت مردان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برسد و شاهد محقق شدن جدول 14 به صورت کامل باشیم و حرکت خوبی به سمت اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.