یاسوج؛

استقرار پایگاه اطفای حریق در مناطق بحرانی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل محیط زیست استان خواستار استقرار پایگاه اطفای حریق در مناطق بحرانی استان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛سید اسدالله هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 20 درصد جنگل‌های بلوط مرکزی در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و برای محافظت از این پوشش جنگلی نیازمند اختصاص بالگرد اطفای حریق به استان هستیم و اختصاص بالگردهای معمولی موجب بیشتر شدن مشکلات می‌شود.

مدیرکل حفظ محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دو هزار گونه گیاهی در استان وجود دارد، گفت: 54 درصد جنگل و 34 درصد مرتع در منابع طبیعی استان وجود دارد و مشکلاتی از جمله وجود ریزگردها، خشکیدگی بلوط و آتش سوزی منابع طبیعی را تهدید می‌کند و اگر به فکر امکاناتی برای مقابله با این مشکلات نباشیم جنگل‌های استان از بین می‌روند.

وی با اشاره به نقش پوشش جنگلی در کاهش آلودگی هوا افزود: جنگل‌ها و درختان نقشی مهمی در کاهش آلودگی هوا دارند.

این مسؤول با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در نتیجه حضور گردشگران است، گفت: استان قابلیت‌های گردشگری زیادی دارد اما گردشگری باید پایدار باشد و امکانات گردشگری هم فراهم شود که فراهم نبودن زیرساخت‌های گردشگری باعث به آتش کشیده شدن جنگل‌ها و مراتع استان شده است.

هاشمی در ادامه خواستار استقرار پایگاه اطفای حریق در مناطق بحرانی استان شد و گفت: 312 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی استان تنها توسط 85 محیط‌بان حفاظت می‌شوند، یعنی به ازای هر 4 هزار هکتار یک محیط‌بان وجود دارد در حالی که استاندار جهانی به ازاری هر 1000 هکتار یک محیط بان وجود دارد.

وی با اشاره به کمبود محیط‌بان در عرصه‌های منابع طبیعی استان گفت: برای خرید تجهیزات بیشتر به منظور مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی با مشکل مالی و اعتباری مواجه هستیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.