اراک؛

تحقق اقتصاد مقاومتی با تربیت نیروی کارآمد

نماینده ولی فقیه در استان تربیت نیروی انسانی کارآمد را از مهم ترین مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

  به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ آیت الله دری  نجف آبادی در دیدار با کارکنان فنی و حرفه ای استان مرکزی به مناسبت هفته مهارت ، گفت : امروز دنیای رقابت ، دنیای پیشرفته  و پیچیده ای است و اگر می خواهیم در این رقابت موفق باشیم باید نیروی کارآمد ، پرتلاش و دلسوز تربیت کنیم.
امام جمعه اراک دلیل پیشرفت قدرت های اقتصادی جهان را بهره گیری از نیروی انسانی ، استفاده از تکنولوژی جدید و کارآمد و همت بلند دانست و افزودکشور ایران هم از استعدادهای مناسبی برخوردار است و باید برای رسیدن به نتیجه مطلوب اقتصادی تلاش کنیم.
آیت الله دری نجف آبادی افزود : استان مرکزی هم با توجه به پتانسیلی که دارد باید در کسب مهارت های فنی و حرفه ای پیشرو باشد و این مهم تلاش مضاعف مدیران و کارکنان آموزش فنی و حرفه ای را می طلبد.
وی ادامه داد: گردش چرخ های اقتصادی کشور در شرایط کنونی با بردباری و تیزهوشی بدنه اقتصادی کشور و راهبری صحیح امور است و مراکز آموزشی فنی و حرفه ای در تمام نقاط کشور به خصوص استان مرکزی باید به عنوان پیشقرالان تحقق این شعار عمل کرده و دین خود را در این برنامه مترقی فرادستی با تربیت نیروی انسانی ماهر ادا کنند.
امام جمعه اراک گفت : آموزش اثر گذار نیاز اساسی کشور است و این مهم باید از سنین پایین تا سطح تخصصی نه تنها در مراکز آموزش فنی و حرفه ای بلکه در شرکت ها و کارخانه های استان اصلاح و تقویت شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استاندارد سازی آموزش ها، تقویت فن و مهارت نیروی انسانی مراکز آموزش فنی و حرفه ای، رتبه بندی مراکز آموزشی برمبنای توانمندی و کیفیت آموزش و مهارت افزایی مراکز آموزش عالی از اولویت های برنامه ای این مجموعه است.
فریبرز فضلی خانی افزود: هر سال افزون بر 16 هزار و 145 نفر در قالب 670 هزار نفر ساعت، آموزش های مهارتی را در 22 مرکز دولتی این استان فرا می گیرند و نزدیک به 33 درصد آنان جذب بازار کار می شوند.
وی اضافه کرد: 22 مرکز دولتی و 185 آموزشگاه آزاد فعال در استان مرکزی در سه ماه اول امسال درمجموع 668 هزار و 197 نفر ساعت در کلیه بخش ها از قبیل خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی و نیز به صورت آموزش های سیار شهری، زندان، پادگان، روستایی ، جوار دانشگاه و آموزش داشته اند.
انتهای پیام / ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.