دکان سموم غیر مجاز برچیده می شود

معاون فنی سازمان حفظ نباتات گفت: با اجرای طرح ساماندهی فروشگاه سموم غیر مجاز تا کنون 60 درصد آنها ساماندهی شده و به صورت جدی پیگیر این مسئله هستیم.

یحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگارصنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ساماندهی فروشگاه سموم غیر مجاز اظهار داشت: در نیمه اول سال گذشته 3000 هزار فروشگاه سموم غیر مجاز مشغول به فعالیت بودند که با اجرای طرح ساماندهی فروشگاه‌ها  که با هکاری پلیس اماکن، وزارت صنعت و معدن و سایر دستگاه های ذی‌ربط انجام شد تا کنون بیش از 60 درصد آنها ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه به صورت جدی پیگیر ساماندهی فروشگاه‌های غیر مجاز هستیم، بیان کرد: در حال حاضر 6 هزار  فروشگاه عرضه کننده سموم مجاز در کشور مشغول به فعالیت هستند و به کشاورزان توصه می کنیم سموم مورد نیاز خود را از فروشگاه های مجاز و مشاوره با کارشناسان خریداری کنند.

ابطالی در خصوص کشف سموم قاچاق گفت:مسائل مربوط به سموم قاچاق را در دو حوزه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سازمان حفظ نباتات پیگیر هستند و باید گفت که حدود دو ماه پیش واردات غیر مجاز یک تن سم آمیتراز توسط این دو حوزه کشف شده است.

معاون فنی سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: طی سال های تحریم تنها 4 الی 5 درصد سموم ازاروپا و 15 درصد  از هندوستان و مابقی از چین به کشور وارد شده است . مسئولین مربوطه به سبب مسائل زیست محیطی و بهداشتی در کنترل آفات در صورت کشف سموم قاچاق نسبت به امحا ان اقدام می‌کنند .

انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار