مارکت واچ: امید به کاهش ذخایر نفتی آمریکا، بهای طلای سیاه را افزایش داد

به اعتقاد کارشناسان، با وجود کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، سرعت این روند به اندازه‌ای نبود که با سرعت تولید برابری کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «مارکت واچ،» بهای طلای سیاه در معاملات امروز به دلیل پیش‌بینی کاهش بیشتر ذخایر نفت خام آمریکا با افزایش روبرو شد. گرچه به دلیل اشباع بازار جهانی مدت 3 ماه است که بهای نفت همچنان در سطح پایینی قرار دارد.

در بورس نیویورک، نفت خام سبک و شیرین برای تحویل در ماه سپتامبر (31 روز منتهی به 11 مهر) با 4 دهم درصد افزایش 39 دلار و 69 سنت به ازای هر بشکه معامله شد. نفت برنت نیز در بازار لندن برای تحویل در ماه اکتبر (31 روز منتهی به 11 آبان) با سه دهم درصد افزایش، 41 دلار و 93 سنت به فروش رسید. 

بر اساس تخمین یک مؤسسه آمریکایی، ذخایر نفت خام این کشور یک میلیون و 300 هزار بشکه در هفته منتهی به 29 ژوئیه (8 مرداد) کاهش یافت. ذخایر بنزین آمریکا نیز با کاهش 450 هزار بشکه‌ای در هفته مذکور مواجه شد. 

با وجود کاهش ذخایر نفت خام آمریکا، کارشناسان معتقدند سرعت این روند نزولی به اندازه‌ای نبود که با سرعت تولید برابری کند. پیش‌بینی می‌شود تولید نفت نیجریه و لیبی نیز با توجه به حل مشکلات سیاسی این کشورها افزایش یابد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود واردات نفت چین در دو فصل پایانی سال کاهش یابد. واردات نفت چین در نیمه نخست سال جاری میلادی حدود 7 میلیون و 500 هزار بشکه در روز بود که پیش‌بینی می‌شود به روزانه 7 میلیون 300 هزار بشکه برسد. 

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار