فرانک گافنی: پرداخت 400 میلیون دلار به ایران نشانه بی کفایتی اوباما است

بنیانگذار مرکز سیاست امنیت آمریکا در دفاع از ترامپ، اوباما را به بی کفایتی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از بریتبارت دیلی، روز چهارشنبه، «فرانک گافنی،» بنیانگذار مرکز سیاست امنیت آمریکا به اظهارات اوباما که گفته بود دونالد ترامپ برای تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا کفایت ندارد، پاسخ داد.

وی مدعی شد: «خوب، باید دید چه کسی این ادعای کفایت را مطرح کرده است. بگذارید مثالی بزنم. هر چه می گذرد، اطلاعات ما بیشتر می شود. دیروز مسئله 400 میلیون پرداختی به ایران بود که عملا باج است. اما گویا» طی مدت ریاست جمهوری اوباما، «همه، تلاششان را کرده اند که دشمنان آمریکا را تقویت کنند.»

گافنی در ادامه ادعاهایش افزود: «این تعریف بی کفایتی است. این مسئله، نقص در امنیت ملی آمریکا است و رئیس جمهور آمریکا نمی تواند تقصیرها را بر گردن دیگران بیندازد. به خصوص ترامپ که گفته بود این توافق، بدترین توافق ممکن است. حق با ترامپ است.»

وی خاطرنشان کرد «تا یادم هست بگویم «بنیاد پلاشرز» که انجام این توافق را تبلیغ می کرد و با سرمایه گذاری 700 هزار دلاری در رادیو دولتی به آن کمک می کرد، گویا این فرصت را در اختیار طرف های مذاکره قرار داد تا این توافق را به «اتاق همنوایی» بین خودشان تبدیل کنند.

گافنی با اشاره به شخص اوباما تصریح کرد «این افراد در جایگاهی نیستند که به ما بگویند چه کسی باکفایت است، چه کسی ارزشمند است و چه کسی از سیاست خارجی، سررشته دارد؛ زیرا خلاف آن را ثابت کرده اند.»





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار