گیلان؛

نخستین روز سفر استاندار گیلان به آستراخان روسیه

گیلان وآستراخان دارای ظرفیت های زیادی برای افزایش مناسبات ایران و روسیه اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

استاندار گیلان که با دعوت رسمی استاندار آستراخان عازم روسیه شده است با استقبال مقامات این استان و سرکنسول جمهوری اسلامی ایران وارد آستراخان شد.

محمدعلی نجفی در بدو ورود به فرودگاه آستراخان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پیشینه‌ روابط 2 استان گفت : آستراخان و گیلان همیشه نقش مهم و سازنده‌ای در تقویت مناسبات ایران و روسیه ایفاء کرده‌اند.

وی با بیان اینکه گیلان از قدیم استان معین در روابط با استان‌های جنوبی روسیه بویژه آستراخان استافزود : همانطور که مقامات آستراخان بارها اعلام کرده‌اند گیلان دروازه‌ ورود اروپا و ورود به ایران است.

استاندار گیلان با بیان اینکه براساس اراده‌ سران ایران و روسیه در 3 سال گذشته سطح روابط راهبردی دو کشور ارتقاء یافته است گفت : باید از این فرصت کم نظیر برای گسترش روابط بین استان‌های 2 کشور بویژه در بخش‌های تجاری، فرهنگی و گردشگری بهره بگیریم.

محمدعلی نجفی با اشاره به اهدای مجسمه‌ حکیم عمر بن خیام به مردم آستراخان از سوی جمهوری اسلامی ایران که در گیلان ساخته شده است خاطرنشان کرد : نصب این مجسمه در پارک دانشجویی مقابل دانشگاه دولتی آستراخان نمادی از دوستی استان های گیلان و آستراخان و نقش سازنده آنان در توسعه و گسترش روابط دوستانه ایران و روسیه است.

وی اظهار امیدواری کرد : دستاوردهای این سفر به تقویت روابط 2 جانبه و آسان کردن مراودات تجاری بازرگانان منجر می شود.

بازدید از سرای تجاری ایرانیان ، رونمایی از مجسمه‌ عمر خیام و دیدار با الکساندر ژیکین استاندار آستراخان از مهمترین برنامه هایسفر 2روزه‌استاندارگیلانبهاین استان جنوبیروسیه است.

محمدعلی نجفی همچنین از بنادر و مراکز اقتصادی و رسانه‌ای آستراخان بازدید و با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و تجار مقیم دیدار می‌کند.

استاندار آستراخان ماه گذشته با ارسال نامه‌ای از استاندار گیلان برای سفر به روسیه دعوت کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.