کرمان؛

برگزاری دوره تخصصی امداد ونجات جاده ای

سرپرست معاونت اموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری دوره تخصصی جستجو و نجات در حوادث جاده ای خبر داد.

برگزاری دوره تخصصی امداد ونجات جاده ایبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان، هادی فرشید با اشاره به ضرورت آمادگی حداکثری امدادگران و نجاتگران در مواجهه با حوادث گفت: این دوره تخصصی به مدت 6 روز و با حضور مدرسان مجرب امداد و نجات در مرکزآموزش های تخصصی واقع در پایگاه امدادی جنوب شرق برگزار شد.

وی افزود: این دوره 48 ساعته به منظور ارتقای سطح علمی امدادگران و نجاتگران هلال احمر استان و همچنین با هدف تکمیل نیروهای متقاضی حضور در پایگاه های امداد و نجات بین شهری برگزار شده است.

فرشیدگفت: هدف از برگزاری این آموزش های تخصصی بالا بردن سطح آگاهی امدادگران در امداد رسانی به موقع حوادث جاده ای است.

وی با اشاره به حضور 60 نفر از امدادگران هلال احمر استان در این دوره تخصصی افزود: نجاتگران جمعیت هلال احمر در این دوره، دانش عملیاتی خود را درباره موضوعاتی از قبیل آشنایی با وظایف نجاتگر جاده، کمک های اولیه، ایمنی و ارزیابی صحنه، آشنایی و نحوه کار با تجهیزات نجات در جاده مانند ست هیدرولیک، بک بورد، شورت بک بورد، تثبیت صحنه و خودرو در حادثه، اقدامات اولیه و نجات در امداد جاده ای افزایش می دهند.

فرشید عنوان کرد: نجاتگران پس از گذراندن آزمون کتبی و عملی ،و قبولی آنها در این آزمون ، موفق به دریافت گواهی نامه تخصصی نجات در جاده می شوند.

گفتنی است این دوره آموزشی تخصصی از هفدهم مرداد آغاز و تا بیست و سوم مرداد ادامه دارد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.