پیروزی قاطع پال رایان در انتخابات مقدماتی مجلس نمایندگان آمریکا

پال رایان توانست در انتخابات مقدماتی مجلس نمایندگان آمریکا به راحتی «پال نهلن» رقیب هم‌حزبش، را شکست دهد.

پیروزی قاطع پال رایان در انتخابات مقدماتی مجلس نمایندگان آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «پال رایان،» رئیس کنونی مجلس نمایندگان آمریکا، توانست در انتخابات مقدماتی مجلس نمایندگان آمریکا که در حوزه انتخابی اول ویسکانسین برگزار شد، با کسب 80 درصد آرا به راحتی «پال نهلن» رقیب هم‌حزبش، را شکست دهد. این در حالی است که «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، هفته گذشته به‌طور علنی حمایتش را از نهلن اعلام کرده بود. 

ترامپ یک هفته پیش از آغاز دور مقدماتی انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا، در گفتگو با روزنامه آمریکایی «واشینگتن پست،» پس از قدردانی از حمایت‌های نهلن، اظهار داشت هنوز آمادگی ندارد پشتیبانی خود را از رایان اعلام کند. به نظر می‌رسد این حرکت ترامپ اقدامی تلافی‌جویانه در پاسخ به تعلل چند ماه پیش رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص حمایت از وی به عنوان نامزد رسمی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری بوده باشد. با این وجود، نامزد جنجالی جمهوری‌خواهان جمعه شب با چرخشی در مواضع پیشین خود و پس از آنکه به اندازه کافی نهلن، نامزد گمنام جمهوری‌خواهان، را در مرکز توجه قرار داده بود، حمایتش را از رایان اعلام کرد. 

ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری آمریکا در حوزه انتخابی اول ویسکانسین با اختلاف 19 درصدی از «تد کروز،» رقیب هم‌حزبش، شکست خورده بود.  

رایان در یک سخنرانی که پس از کسب این پیروزی انجام داد با انتقاد از سیاست‌های دولت «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا،  اظهار داشت: ما نمی‌توانیم چهار سال دیگر نیز شاهد ادامه سیاست‌های دوران ریاست‌جمهوری اوباما باشیم. این در حالی است که هدف هیلاری کلینتون و حزب متبوعش دقیقاً همین است.    

پیش‌بینی می‌شود رایان در ماه‌های آینده با چالش‌های بسیاری در مجلس نمایندگان آمریکا مواجه باشد: حفظ اکثریت 59 نفری کرسی‌های جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان کنگره، تدوین طرح سیاسی محافظه‌‌کارانه برای انتخابات مجلس نمایندگان آن هم در زمانی که ترامپ تمام توجهات را به سوی خود جلب کرده و از همه مهم‌تر جلوگیری از بروز اختلافات و تنش‌های درون‌حزبی.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار