جنجال گزارش کنگره درباره دستکاری اطلاعات مبارزه با داعش

گزارش کارگروه ویژه کنگره آمریکا درباره دستکاری گزارش های اطلاعاتی در روند مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور جنجال آفرید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گزارش داد؛ گزارش کارگروه ویژه کنگره آمریکا درباره دستکاری گزارش های اطلاعاتی در روند مبارزه با گروه تروریستی داعش در رسانه های آمریکا بازتاب گسترده ای یافته است. 

بر این اساس، کارگروه ویژه وابسته به جمهوری خواهان کنگره برخی از مقامات کاخ سفید را متهم کرده است گزارش های اطلاعاتی مربوط به داعش را برای بی اهمیت جلوه دادن تهدید داعش و برجسته تر کردن موفقیت ها علیه داعش از میزان واقعی آن دستکاری کرده اند. 

در همین حال ای بی سی نیوز گزارش داد: کارگروه ویژه جمهوری خواهان در بررسی های اخیر خود از سازکار جهانی مبارزه با داعش و اسناد فرماندهی مرکزی آمریکا نشان می دهد در گزارش های مربوط به آموزش نیروهای عراقی به وسیله نیروهای آمریکایی، تلاش شده است اوضاع به شکلی مثبت تر از آنچه که در واقع وجود دارد، جلوه داده شود. 

مایک پومپئو، نماینده جمهوری خواه کانزایس گفته است «هر بار گزارش به شکلی تغییر داده می شد که این تصور ایجاد شود آمریکا در شکست دادن داعش، در مسیر موفقیت قرار دارد. بسیاری در فرماندهی مرکزی آمریکا به چنین موضوعی (دستکاری در گزارش های اطلاعاتی) باور داشتند زیرا دیدگاه دولت آمریکا این بود که داعش در مسیر شکست قرار دارد ولی حقایق جاری چیز دیگری را نشان می دادند.»

در همین حال، دمکرات ها هم که  کارگروه ویژه خود را تشکیل داده بودند می گویند اگر چه دستکاری هایی در این گزارش ها صورت گرفته است ولی نشانه ای مبنی بر تلاش برای سیاسی سازی این گزارش ها در دست نیست. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار