لرستان؛

بهره‌مندی ۶ هزار مددجوی کمیته امداد لرستان از خدمات مشاوره

مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: بیش از ۶ هزار مددجوی کمیته امداد لرستان از خدمات مشاوره بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ محمدی فارسانی گفت: کمیته امداد امام خمینی در راستای صیانت از حریم خانواده در زمینه های متعدد فرهنگی، اجتماعی با اهداف کلان و سیاست های مدون وبرنامه ریزی شده در قالب برنامه توسعه ششم و میان مدت سال ۹۵ خدماتی را بر اساس کمیت و کیفیت طراحی و در دست اجرا دارد.

وی افزود: اولین اولویت این نهاد در کنترل و مبارزه با آسیب های اعتیاد، بی بند وباری، طلاق، حاشیه نشینی آموزش و مباحث فرهنگی است که به شیوه مشاوره فردی و گروهی، تشکیل کارگاه های آموزش کلاسی و اردو های زیارتی تربیتی با رویکرد مباحث اعتقادی، دینی واخلاقی پیش می رود.

وی گفت: در سه ماهه اول سال ۹۴ تعداد ۴ هزار و ۶۸۷ نفر ازخدمات مشاوره و راهنمایی بهره مند شده اند و این تعداد در سال ۹۵ بیش از ۶ هزار و ۷۲ نفر با رشد ۲۱ درصدی است.

محمدی فارسانی افزود: در سال ۹۵ با تغییرات در شیوه های آموزشی و استانداردسازی، آموزش بر اساس تقسیم بندی جامعه هدف به معرض آسیب و آسیب دیده درگروه های زنان سرپرست خانواده با سلامت روان پایین، زنان مطلقه، زنان خانواده زندانی، دختران بازمانده از تحصیل، نوجوانان در معرض خطر اعتیاد ۱۷-۱۴ ساله، خانواده معتادان برگزار می شود.

وی گفت: همچنین آموزش ها با اولویت مناطق محروم وحاشیه نشین بر اساس مناطق جغرافیایی محل سکونت تقسیم بندی و در طول سال با استفاده از شیوه های آموزشی و بهره مندی از اساتید حوزه ودانشگاه توانمند سازی فکری وفرهنگی ارائه می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار