مشهد؛

صادرات 45 میلیون دلاری گل وگیاه زینتی

رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران گفت: 45میلیون دلار گل و گیاه زینتی سالانه از ایران به کشورهای دنیا صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر پژمان آزادی در کنگره بین المللی گل و گیاهان زینتی ایران در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: از مجموع 18 میلیارد دلار صادرات سالانه واقعی غیرنفتی ایران، 7 میلیارد دلار آن مربوط به حوزه کشاورزی، 3 میلیارد دلار گیاهان باغی و 45 میلیون دلار مربوط به صادرات گل و گیاهان زینتی است.

وی اظهار داشت: رشته گل و گیاهان زینتی در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشدودکترا،در 10 دانشگاه کشور تدریس می شود و انجمن علمی گل و گیاهان زینتی به منظور گسترش فعالیتها و حمایت از تولید، آموزش و تحقیق با 15 عضو هیات موسس شامل اساتید، پژوهشگران و فعالان صنعت گل و گیاهان زینتی از سال 90 فعالیت خود را آغاز کرده است .

دکتر آزادی گفت: مطالعات برای تولید چمن ملی که آب بسیار کم مصرف می کند در حال انجام است و افراد زیادی به ویژه سازمان پارکهای شهرداری اصفهان در این زمینه کار می کنند که همکاری پژوهشگران دانشگاه فردوسی و شهرداری مشهد در این طرح را طلب می کند.

رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران افزود: 4سالن حراج گل و گیاه در کشور در حال ساخت است و سال آینده نخستین سالن حراج مکانیزه گل و گیاه زینتی ایران آغازمی شود که می تواند در گردش بازار داخلی، صادرات و قطع واسطه ها از بازار گل و گیاه موثر باشد.

نخستین کنگره بین المللی و دومین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران با همکاری انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران، دانشگاه فردوسی، پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری و جهاد دانشگاهی مشهد تا چهارم شهریور در حال برگزار ی است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.