یوهانس هان: اگر ترکیه‌ می‌خواهد به اتحادیه اروپا بپیوندد، باید معیارهای مورد نیاز را محقق کند

کمیسر توسعه اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای گفت الحاق ترکیه به این اتحادیه شرایطی دارد که قابل مذاکره نیستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ "یوهانس هان" – کمیسر توسعه اتحادیه اروپا – از ترکیه درخواست کرد تا موضع خود درباره پیوستن به اتحادیه اروپا را روشن سازد و اعلام کند آیا حاضر است برای تحقق این امر، معیارهای لازم را مهیا سازد یا خیر.

وی روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای گفت بازداشت‌های گسترده در ترکیه در پی کودتای نافرجام اخیر این کشور، برخی از اعضای اتحادیه اروپا را از آینده ترکیه در این اتحادیه ناامید کرده است. 

وی گفت: "شرایط کنونی ترکیه، به ثبات اتحادیه اروپا کمکی نخواهد کرد. اقدامات دولت ترکیه پس از شکست کودتای اخیر موجب نگرانی بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا شده است." وی افزود علی‌رغم این‌ها، مخالف ادامه مذاکرات الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا نیست.

پس از انتقادهای گسترده کشورهای اروپایی از اقدامات ترکیه، این کشور نیز اتحادیه اروپا را به داشتن احساسات ضد ترکیه‌ای متهم کرده است. مقامات این کشور ادعا کرده اند کشورهای عضو اتحادیه اروپا با رجب طیب اردوغان – رئیس جمهور ترکیه – خصومت دارند.

هان افزود: "اگر ترکیه‌ای‌ها می‌خواهند به اتحادیه اروپا بپیوندند، باید نخست معیارهای مورد نیاز را محقق کنند. این یک قانون است و قابل مذاکره نیز نیست."

وی در ادامه گفت: "ترکیه باید به زودی مشخص سازد این شرایط را خواهد پذیرفت یا خیر. پاسخ به این پرسش می‌تواند آینده روابط ترکیه و اتحادیه اروپا را رقم بزند."

هنگامی که از هان درباره تهدید ترکیه به گشودن مرزها و اجازه دادن به مهاجران برای رسیدن به این اتحادیه – که می‌تواند توافقی که میان ترکیه و اتحادیه اروپا به امضا رسیده است را زیر سوال برد -- پرسیده شد، وی گفت: "تصور نمی‌کنم ترکیه بتواند و یا بخواهد کمک‌های مالی اتحادیه اروپا را از دست دهد."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار