جهانگرد: شبکه ملی اطلاعات از هرگونه هک و حمله ای مصون است

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح شبکه ملی اطلاعات گفت: با راه اندازی این شبکه، اینترنت ارزان و با کیفیت در اختیار مردم قرار می گیرد.

نصرالله جهانگرد
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد. نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح شبکه ملی اطلاعات هدف از راه‌اندازی  آن را این گونه اعلام کرد: وقتی می‌گوییم شبکه ملی یعنی اینکه در چارچوب جغرافیای کشور بتوانیم دارای یک شبکه باشیم که با مدیریت، کنترل و امنیت خودمان و با کیفیت پایدار به همه سرویس دهیم و هر زمانی که لازم باشد خدمات‌مان را کم، زیاد و گسترده کنیم.

وی ادامه داد: خوشبخانه کل ارتباطات بانکی ما روی شبکه ملی اطلاعات است و بخش اصلی شبکه بر روی محیط انتقال اینترنت نبوده هیچ دسترسی روی آن نیست که مورد حمله و صدمه قرار گیرد.

جهانگرد با بیان اینکه مجموعه مراحل طی شده در شروع برنامه شبکه ملی در قانون پنجم توسعه تعریف مصوب داشت، گفت: اواخر سال ۱۳۹۲ مصوبه به طور موجز مورد تصویب قرار گرفت تا دارای یک شبکه توانمند، کوشا، امن با قابلیت موبیلیتی در سراسر کشور داشته باشیم. برنامه تدوین شده در اواخر سال ۱۳۹۴ به سمع و نظر نخبگان رسید و از آن زمان تا کنون یک ستاد هفتگی کار مربوط به اجرای این شبکه را دنبال میکند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر فعالیتهای مربوط به زیرساخت ها و توانمندسازی شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: بازنگری مقررات و قوانین برای ایجاد محیط اقتصادی و فعال، فعالیت های مربوط به حفظ حریم شهروندان، فعالیتهای مربوط به خدمات محتوایی پایه و پیوست فرهنگی و فعالیت های مربوط به حوزه انتقال، شبکه های دسترسی از اقدامات انجام شده برای توانمندسازی این شبکه بود.

جهانگرد با ابراز امیدواری نسبت به تحقق بستر استقرار شبکه، امنیت و افزایش محتوای بومی با راه اندازی فاز اول شبکه ملی اطلاعات افزود: فاز دوم این شبکه دهه فجر امسال و فاز سوم در روز مخابرات سال آینده راه اندازی میشود.

نصرالله جهانگرد فواید شبکه ملی اطلاعات را به شرح ذیل عنوان کرد:

1. هزینه نهایی کاربر در پایان برنامه کاهش پیدا می کند.
2. ظرفیت شبکه از 600 به 4000 مگابیت اضافه شده است.
3. ظرفیت ترافيك پر سرعت در این شبکه به مردم می رسد.
4. ترافيك کشور در 4 نقطه با هم تبادل می شود.
5. حدود 19 مركز داده استاني داریم که مجموعه تمام اینها شبکه ملی اطلاعات را شکل می دهد.
6. امنیت شبکه از سه منظر مورد اهمیت است. امنیت خود شبکه، کاربران و امنیت تکنیکی شبکه.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
از شما تشکر می کونم از خط تلفن خط اینترنت ما حفاظت می کونید تا بعضی از خارجی ها اطلاعات ما را سبقت نبرند
آخرین اخبار