واعظی در جمع خبرنگاران:

شبكه ملی اطلاعات زمینه اشتغال‌زايی جوانان را فراهم می‌کند

واعظی شبکه ملی اطلاعات را فرصتی برای اشتغال‌زایی جوانان و توليد محتوای داخلی دانست.

اشتغال‌زايي جوانان با راه اندازي شبكه ملي اطلاعات
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات امروز در آیین رونمایی از فاز نخست شبکه ملی اطلاعات حضور پیدا کرد. وی در پاسخ خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر درآمدزایی حاصل از راه‌اندازی پروژه شبکه ملی اطلاعات و صرفه جویی در هزینه ها گفت: ما هیچ محدودیتی در شبکه ملی اطلاعات نداریم، تنها تفاوت سیستم های داخلی و خارجی در کیفیت و قیمت آنهاست.

واعظی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات یکی از مطالبات 13 ساله نظام است تا زمانی که زیرساخت ها آماده نبودند دلیلی بر نام بردن این پروژه وجود نداشت.


مردم امروز زندگی شان با بحث اینترنت عجین شده و وقتی نیازهایشان را در داخل دریافت نمی کنند مجبورند از خارج بگیرند که این خود مستلزم پرداخت هزینه های کلان است. دولت و مردم باید هزینه کنند؛ تولید محتوای داخل و تولید خدمات و اپلیکیشن نویسی خود ایجاد اشتغال می کند؛ در همین راستا 120 اپلیکیشن در سال گذشته نوشته شد و مردم به راحتی و با قیمت بسیار ارزان به فیلم و اطلاعات داخلی دسترسی دارند.

وی تاکید کرد در حوزه IcT باید شغل ایجاد کنیم تا کسب و کارهای بسیار زیادی راه اندازی شود.

واعظی در جمع خبرنگاران گفت: فاز دوم شبکه ملی اطلاعات در دهه فجر و فاز سوم نیز در پایان دولت یازدهم رونمایی می شود.بودجه تخصیص‌یافته از طرف دولت به شبکه ملی اطلاعات در 3 سال گذشته 4 هزار میلیارد ریال و از طرف بخش خصوصی 15 میلیارد بوده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا ذخیره اطلاعات در داخل کشور محدود می شود یا خیر پاسخ داد: این مطلب جدیدی نیست و ما بارها گفته‌ایم با وجود شبکه ملی اطلاعات دسترسی مردم به اطلاعات بین الملی قطع نمی شود. در ارتباط با بحث حریم خصوصی نیز ما هم مثل همه دنیا هویت همه مصرف کنندگان را حفظ می کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار