کاریکاتور جدید مجله هتاک شارلی ابدو؛ اینبار به زلزله‌زدگان ایتالیایی توهین شد+ عکس

انتشار کاریکاتور مجله هتاک شارلی ابدو درخصوص قربانیان زلزله ایتالیا، خشم مردم جهان را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، مجله فرانسوی «شارلی ابدو» به دلیل انتشار کاریکاتوری توهین‌آمیز درخصوص قربانیان زلزله ایتالیا، در رسانه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت. 

خشم جهان از توهین مجله هتاک «شارلی ابدو» به قربانیان زلزله ایتالیا + کاریکاتور

هفته گذشته زلزله ای به قدرت 6.2 ریشتر شهر «آماتریچه» ایتالیا را لرزاند. کاریکاتوری با اشاره به این حادثه در مجله هتاک شارلی ابدومنتشر شد که در آن قربانیان زلزله را به غذاهای ایتالیایی پاستا و لازانیا تشبیه کرده بود. لازم به ذکر است شهر آماتریچه خاستگاه اسپاگتی است. 

در این کاریکاتور، یک زن و مرد زخمی در کنار انبوهی از قربانیان، که فقط پاهای آنها دیده می شود، به تصویر کشیده شدند و هر یک از آنها به عنوان یک غذای ایتالیایی نام گذاری شده اند.

این کاریکاتور تحت عنوان «زلزله به سبک ایتالیایی» منتشر شده است. پس از انتشار این کاریکاتور، در رسانه‌های اجتماعی سراسر جهان انتقاداتی شدیدی علیه این مجله مطرح شد. روزنامه‌های ایتالیایی نیز اقدام توهین آمیز این مجله را محکوم کردند. 

این اولین بار نیست که شارلی ابدو با سیلی از انتقادات مواجه می شود. پیش از این نیز این مجله در اقدامی موهن، کاریکاتور توهین‌آمیزی از پیامبر اسلام منتشر کرده بود که این اقدام خشم مسلمانان سراسر جهان را برانگیخت.

با وجود انتشار پی در پی کاریکاتورهای توهین آمیز، این مجله مدعی است آنچه را این نشریه «احترام به حقوق بشر و آزادی بیان» خوانده، سرلوحه کار خود قرار داده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
بی خود کردن که اعتراض می کنند مگر آنجا آزادی بیان نیست خوب مجله شارلی هم اظهار نظر کرده ....................... وقتی برای خودشان باشد اعتراض می کنند اما اگر کاریکاتور پیامبر عزیز را چاپ کنند آزادی بیان است
آخرین اخبار