مشهد،

کمک دو میلیارد و 200 میلیون ریالی دانشگاه علوم پزشکی گناباد به بیماران صعب‌العلاج و نیازمند

220 میلیون تومان برای تأمین هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج، خاص و نیازمند در دانشگاه علوم پزشکی گناباد کمک شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان این مطلب گفت: گرچه این بسته کمی دیرتر از سایر بسته‌های طرح تحول نظام سلامت و از آغاز سال 94 اجرایی شد، اما این مبلغ در همین مدت به 1912 نفر از بیماران صعب‌العلاج، خاص و نیازمند در شهرستان‌های گناباد و بجستان مساعدت مالی شده است.

دکتر رضا احمدی، حمایت مالی از بیماران نیازمند در برابر هزینه‌های درمان را هدف اصلی این بسته در طرح تحول نظام سلامت عنوان و اظهار کرد: شناسایی و ثبت‌نام بیماران مبتلا به بیماری‌های ویژه، پوشش فرانشیز و هزینه خدمات غیر بیمه‌ای ضروری نظیر اقدامات تشخیصی، درمانی، دارویی، ملزومات مصرفی موارد سرپایی و بستری ، توسعه مراقبت‌های نظام‌مند بر اساس راهنماهای مصوب وزارت بهداشت برای بیماران نیازمند مبتلا به بیماری‌های ویژه از جمله اهداف اختصاصی این بسته حمایتی است.

او خاطر کرد: از ابتدای سال 94 با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره بهزیستی شهرستان‌های گناباد و بجستان، کار شناسایی و تشکیل پرونده جهت بیماران خاص و صعب‌العلاج نیازمند آغاز شده است که تا کنون در همین راستا 260 بیمار شناسایی و پرونده آن‌ها تشکیل شده است.

دکتر احمدی با بیان اینکه مساعدت به بیماران خاص بر اساس شیوه‌نامه اجرایی مربوط به بیماران نیازمند و بی‌بضاعت صورت می‌گیرد، ابراز کرد: بیماری‌های خاص شامل تالاسمی، دیالیز، هموفیلی، M.S و پیوند کلیه و بیماری‌های صعب‌العلاج شامل پیوند اعضاء، بیماری‌های بدخیم(تومورها) و بیماری‌های پیشرفته اعضاء از جمله قلب، ریه، کبد، مغز استخوان، سیستم عصبی و ایمنی بدن است.

او تاکید کرد: با توجه به افزایش روزافزون هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج و خاص، این بسته در راستای حمایت مالی از هزینه‌های درمانی آن‌ها اجرایی شد که شامل هزینه‌های خدمات تشخیصی درمانی، دارو، لوازم و تجهیزات مصرفی پزشکی است.

دکتر احمدی در پایان از تلاش‌های دکتر کریمی معاون غذا و دارو، کارشناسان و پرسنل معاونت غذا و دارو و به ویژه آقای علیزاده که در راستای کمک به بیماران صعب‌العلاج، خاص و نیازمند فعالیت می‌کنند، قدردانی و تشکر کرد.

انتهای پیام // ح ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.