روش‌های تشخیص وجود کیست تخمدان

گاهی این توده‌ها به قدری رشد می‌کنند که بیمار می‌تواند آن را از روی سطح شکم لمس کند. به زنان توصیه می‌شود برآمدگی‌های سطح شکمی، خونریزی‌های شدید دوران قاعدگی، مشکلات ادراری، احساس فشار بر ناحیه رکتوم و مثانه را جدی تلقی کنند...

روش‌های تشخیص وجود کیست تخمدان
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وجود کیست در تخمدان ببرخی نشاه های مهم قابل تشخیص و شناسایی است سونوگرافی کمک زیادی به شما در این زمینه خواهد کرد از جمله علائم بالینی ابتلا به کیست تخمدان می توان به نامنظم شدن عادت ماهیانه و درد های شدید زیر شکم و تخمدان ها را می توان نام برد.

توده‌های تخمدانی از آنجایی که در قدرت باروری زنان تأثیر دارد باید به موقع تشخیص داده و درمان شود.

بزرگ شدن توده‌های تخمدان موجب علائمی مانند درد شکمی، وارد شدن فشار بر ناحیه رکتوم و مثانه و گاهی درد‌های لگنی‌ می‌شود.
 
گاهی این توده‌ها به قدری رشد می‌کنند که بیمار می‌تواند آن را از روی سطح شکم لمس کند به همین دلیل به زنان توصیه می‌شود برآمدگی‌های سطح شکمی، خونریزی‌های شدید دوران قاعدگی، مشکلات ادراری، احساس فشار بر ناحیه رکتوم و مثانه را جدی تلقی کنند و سریعا به پزشک مراجعه کنند.
 
توده‌های تخمدانی در تمام سنین و حتی بعد از یائسگی نیز دیده می‌شوند. به همین دلیل بر حسب شدت بیماری، سن ابتلا و وضعیت بارداری زنان درمان‌ها و روش‌های تشخیصی متفاوت خواهد بود.

برخی از این توده‌ها می‌تواند بر قدرت باروری زنان تأثیر بگذارد به همین دلیل برای خانم‌هایی که قبل از سن ازدواج یا بارداری به این بیماری‌های مبتلا می‌شوند باید مشکلات ناباروری نیز در روش‌های تشخیصی و درمانی لحاظ شود.

منبع: تابناک

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.