ستاد انتخاباتی کلینتون از پنهان کردن بیماری وی ابراز پشیمانی کرد

ستاد انتخاباتی نامزد دموکرات‌ها اذعان کرد در خصوص بیماری وی می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون – نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – سرانجام اذعان کرد در خصوص انتشار خبر مربوط به ابتلای وی به بیماری ذات‌الریه بسیار بد عمل کرده است.

«جنیفر پالمیری» - سخنگوی ستاد انتخاباتی کلینتون – روز گذشته در یک مصاحبه مطبوعاتی در پاسخ به پرسشهای فراوانی که در داخل و خارج از حزب دموکرات درمورد علت مخفی نگاه‌داشته شدن بیماری نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها مطرح شده است، با ابراز پشیمانی از این مسئله گفت: ما می‌توانستیم به گونه‌ای بهتر عمل کنیم.

هیلاری کلینتون خودش نیز شب گذشته در یک گفتگوی تلفنی با سی‌ان‌ان، خطاب به مجری این شبکه تلویزیونی گفت به این دلیل پیش از این درباره ابتلای خود به ذات‌الریه صحبت نکرده بود که گمان نمی‌کرد این بیماری تا این حد جدی باشد و در آینده نزدیک مسئله‌ای برای او ایجاد کند.

وی همچنین در حساب کاربری خود در توییتر از تمام افرادی که برای او آرزوی بهبودی کرده بودند، تشکر کرد و گفت مانند هر فرد دیگری که به دلیل بیماری برای استراحت از محل کار خود دور شده است، مشتاق است به زودی برای دیدن هواداران خود به صحنه رقابتهای انتخاباتی بازگردد.

نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها روز یکشنبه در مراسم یادبود قربانیان حادثه 11 سپتامبر در نیویورک برای لحظاتی کنترل خود را از دست داد و در حالیکه به خوبی نمی‌توانست روی پای خودش بایستد، با کمک دستیارانش سوار یک ون شد و خیلی زود مراسم را ترک کرد. 

ستاد انتخاباتی وی در ابتدا "گرمازدگی" را علت ترک مراسم از سوی کلینتون اعلام کرد و خود او نیز پس از ترک آپارتمان دخترش در نیویورک که برای استراحت به آنجا برده شده بود، شرایط جسمی خودش را "عالی" توصیف کرد.

اما پس از انتشار گزارشهای خبری متعددی که به نقل از شاهدان عینی گویای وخامت حال او در طول مراسم بود و همچنین انتشار ویدئوی کوتاهی که نشان می‌داد نامزد دموکرات‌ها در حاشیه مراسم 11 سپتامبر برای ایستادن به یک ستون کوچک تکیه کرده بود و بدون کمک دستیارانش قادر به حرکت نبود،‌ ستاد انتخاباتی وی به اجبار با انتشار بیانیه‌ای از زبان پزشک معالج او، از ابتلای نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها به بیماری ذات‌الریه خبر داد. 

ستاد انتخاباتی کلینتون همچنین طی یک بیانیه جداگانه اعلام کرد طی روزهای آینده اطلاعات پزشکی بیشتری را در رابطه با بیماری وی منتشر خواهد کرد تا به کلیه نگرانی‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که تاکنون در خصوص وضع سلامت نامزد انتخاباتی دموکرات‌ها مطرح شده است برای همیشه پایان دهد.

با این حال، پنهانکاری ستاد انتخاباتی کلینتون باعث شده است دونالد ترامپ – نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه – اکنون در حساس‌ترین مقطع از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا بتواند صداقت و قابل اعتماد بودن رقیب دموکرات خود را بیش از پیش در معرض قضاوت رای‌دهندگان آمریکایی قرار دهد. 

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار