رستمیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تصمیم درستی است/ میدان را برای فعالیت جوانان خالی کنیم

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تصمیم درستی است، گفت: اما بهانه های زیادی برای اجرای آن وجود دارد.

ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تصمیم درستی است/ میدان را برای فعالیت جوانان خالی کنیمعلی رستمیان نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: با وجود اینکه سازمان بازرسی کل کشور ممنوعیت بکارگیری از بازنشستگان را بخشنامه کرده است، اما بعضی ها با بهانه تراشی های مختلف، سعی در عدم رسیدگی هر چه سریعتر این موضوع در کمیسیون اجتماعی دارند.

وی با بیان اینکه ممنوعیت به کارگیری از بازنشستگان تصمیم بسیار درستی است، تصریح کرد: باید میدان را برای جوانان خالی کنیم، چرا که جامعه برای پیشرفت و به روز شدن، به ذهن خلاق و نیروی تازه نفس در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های مهم حاکمیت، نیازمند است.

رستمیان ادامه داد: متاسفانه در تعیین و تکلیف قانون ممنوعیت به کار گیری و اجرای آن، بهانه های مختلفی از جمله تجارب و توانمندی بازنشستگان مطرح می شود، در حالیکه اگر بنا به استفاده از تجارب باشد، افراد بازنشسته در کانون بازنشستگان حضور دارند که می توان از تجربیات آنها به عنوان مشاور بهره مند شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان باید هرچه سریعتر ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اجرا شود، گفت: بازنشستگی سن و زمان مشخصی دارد که بر اساس قانون و در نظر گرفتن همه جوانب، افراد، بازنشسته خواهند شد اما متاسفانه در کشور ما با رعایت نشدن این موضوع علاوه بر ضربه بزرگ به اشتغال جوانان، به کارگیری بیشتر از توان افراد سالخورده موجب بروز مشکلات جسمی و روحی این قشر و عملکرد ناموفق برخی از سازمان ها، نهادها و ارگان ها شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار