شاعری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

90 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود/ استفاده از آبیاری نوین برای 500 هزار هکتار از اراضی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مصرف آب بخش کشاورزی در سراسر دنیا 60 درصد است، اما متاسفانه در ایران میزان مصرف 90 درصد تخمین زده شد.

90 درصد آب در بخش کشاورزی صرف می شود/ استفاده از آبیاری نوین برای 500 هزار هکتار از اراضیعلی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: مصرف آب بخش کشاورزی در سراسر دنیا 60 درصد است، اما متاسفانه میزان مصرف در ایران به دلیل استفاده از شیوه های آبیاری سنتی و عدم وجود تجهیزات نوین، 90 درصد تخمین زده شده است.

وی با بیان اینکه در شیوه های آبیاری سنتی بخش عمده ای از آب هدر می رود، تصریح کرد: برای نجات بحران آب کشور درابتدا باید تمامی مشکلات موجود در این بخش ریشه یابی شود و پس از آن، به طور همزمان، با مدیریت سیلاب ها، تغییر کشت گونه های گیاهی سازگار با محیط، توسعه فناوری نوین، بهبود و تغییر شیوه های آبیاری، رسیدگی به مشکلات هدر رفت آب شرب در شهرها و فرهنگ سازی مصرف بهینه،  میزان مصرف آب را کنترل کنیم.

شاعری ادامه داد: متاسفانه حدود 30 درصد  آب شرب، در شهرهای سراسر کشور هدر می رود که دلیل این موضوع، پوسیدگی لوله ها، خرابی شیرآلات و ... هستند، در حالی که با گذر از خیابان ها، پارک ها و محیط های عمومی شاهد هدر رفت آب هستیم اما اقدام به  تعمیر و تعویض ابزارهای قدیمی یا به کندی پیش می رود و یا اینکه در برخی مناطق اصلا دیده نمی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه، دولت را ملزم کرده ایم تا سالانه 500 هزار هکتار اراضی از سامانه آبیاری نوین استفاده کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۳۰ شهريور ۱۳۹۵
اونوقت همش میگن مردم دارن آب مصرف میکنن
آخرین اخبار