لزوم داشتن وکیل برای پیگیری های حقوقی سازمان نظام پزشکی

رییس نظام پزشکی چابهار با اشاره به این که قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی پس از گذشت چندین سال نیاز به بازنگری و تغییر دارد گفت : در دفاع از حقوق پزشکان و توهین هایی که به این قشر می شود نظام پزشکی باید بسیار مقتدرانه و قوی عمل کند .

بهادر فرقانی رییس نظام پزشکی شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تغییرات قانون نظام پزشکی اذعان داشت: سازمان نظام پزشکی در جاهایی مانند و زارت بهداشت باید اهرم قوی داشته باشد تا بتواند در مواقع ضروری از حق و حقوق پزشکان دفاع کند.

وی افزود: در مواردی مانند دیرکرد پرداخت به پزشکان طرحی یا طرف قرارداد سازمان نظام پزشکی ضعف عمل کرده در حالی که باید بیشتر از حقوق اعضای خود دفاع کند.

وی ادامه داد: بهتر است این سازمان سیستمی داشته باشد که در موارد لزوم وکیل قانونی آن برای پیگیری حقوق پزشکان در مراجع قضایی اقدامات لازم را انجام دهد.

این متخصص بیماری های عفونی صیانت و دفاع از حقوق مردم و پزشکان را دو وظیفه اساسی سازمان نظام پزشکی عنوان کرد و بیان داشت: با تشکیل هیئت بدوی و رسیدگی به شکایات مردم قدم های مثبتی در جهت صیانت از منافع بیماران برداشته شده است به طوری که اگر بیمار نسبت به رای صادره اعتراض داشته باشد رای به هیئت تجدید نظر برای رسیدگی مجدد ارجاع داده می شود که اگر در خصوص صنف پزشک هم این اقدامات انجام شده و نظام پزشکی قوی تر عمل کند  رضایتمندی بیشتری حاصل می شود.

وی در خصوص عضویت نظام پزشکی در نهادها و شوراهای مختلف اظهار داشت : نظام پزشکی باید حضور پررنگتری در سازمان ها و نهادهای مختلف به منظور استیفای حقوق پزشکان داشته باشد البته تلاش هایی در این زمینه ا نجام شده که قابل قبول است اما ایده آل نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.