اوباما، شرکت نکردن سیاهپوستان را در انتخابات توهین شخصی به خود می‌داند

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد اگر سیاهپوستان در انتخابات آتی شرکت نکنند، وی این موضوع را یک «توهین شخصی» به میراث خود تلقی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، می گوید اگر رأی دهندگان سیاه‌پوست به تعداد کافی در انتخابات شرکت نکنند و دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، او این موضوع را یک «توهین شخصی» قلمداد خواهد کرد.

اوباما روز شنبه در مراسمی به میزبانی انجمن کنگره سیاه پوستان در واشینگتن گفت: «اگر این جامعه از خود محافظت نکند، من این موضوع را یک توهین شخصی و توهین به میراث خودم می‌دانم.» او همچنین گفت: «شما می خواهید با خوشحالی کنار بروم؟ پس رأی دهید.»

رئیس جمهور آمریکا در این سخنان همچنین تلاش کرد از وفادارترین حامیان خود بخواهد هیلاری کلینتون را به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا انتخاب کنند.

اظهارات اوباما یک روز پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ اذعان کرد اوباما در آمریکا متولد شده است. او بدون عذرخواهی و پس از سال ها اشاعه نظریه توطئه مبنی بر اینکه اوباما در کنیا متولد شده است، نظر خود را تغییر داد.

اوباما فرصت را برای تمسخر ترامپ در میان مخاطبان سیاه‌پوست غنیمت شمرد و گفت: «من شما دوستان را نمی شناسم، اما بسیار آسوده خاطر هستم که این موضوع [تردیدها درباره محل تولد اوباما] پایان یافته است.» 

وی گفت: «شما از مخالفان هیلاری در این انتخابات می شنوید که سیاه‌پوستان هیچ گاه با چنین دوران بدی در آمریکا مواجه نبوده اند. او (ترامپ) دوران برده داری را فراموش کرده است اما ما موزه ای داریم که او باید از آن بازدید کند. ما به او آموزش می دهیم.»


ترامپ طی چند ماه گذشته تلاش کرد به سیاه‌‎پوستان نزدیک شود و زندگی آنها را فاجعه‌بار توصیف کرد. او گفته است دموکرات‌ها مسئول بروز چالش ها در جوامع شهری هستند. در چندین تظاهرات طی ماه های اخیر، ترامپ اعلام کرد سیاه‌پوستان در جوامعی زندگی می کنند که مملو از جرم است و نمی توانند در خیابان‌ها قدم بزنند بدون این که هدف تیراندازی قرار بگیرند.

پس از سخنرانی اوباما، هیلاری کلینتون در سخنانی در انجمن کنگره سیاه پوستان بدون نام بردن مستقیم از ترامپ به او حمله کرد. 

هیلاری کلینتون در سخنانی گفت: «من برای افراد حاضر در این نشست سخن نمی گویم بلکه برای ده ها میلیون آمریکایی صحبت می کنم و می گویم شما آمریکای بزرگ هستید. همه شما از این که آمریکایی هستید مایه افتخار مایید.»

اعضای انجمن کنگره سیاه پوستان پس از آن که ترامپ گفت بر این باور است که اوباما «در آمریکا متولد شده است»، کنفرانس خبری برگزار کردند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار