بجنورد؛

اجرای 226طرح فاضلاب در کشور

در شهرهای کشور 226 طرح فاضلاب در حال اجراست که نیازمند 19 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خراسان شمالی گفت: هم اکنون در کشور121 طرح آب رسانی به شهرهای کشور در حال اجراست که به 24هزار میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد.

علی اصغر قانع افزود: ۹۵ درصد فعالیت های حوزه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب توسط کارشناسان و متخصصان داخلی انجام می شود.

وی گفت: کارشناسان و شرکت های داخلی ضمن انجام 95 درصدی فعالیت های حوزه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب کشور، در دیگر نقاط دنیا هم در زمینه احداث تصفیه خانه، خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب فعالیت دارند.

وی فاضلاب ها را از عوامل آلودگی محیط زیست برشمرد و خاطرنشان کرد: پس از جمع آوری و تصفیه این عامل آلودگی باید برای به کار گیری دوباره آن مدیریت شود چرا که نیاز روزافزون به آب، این روند را ضروری می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور درباره مشکلات ناشی از خشک سالی هم گفت: با وجود مشکلات خشک سالی در سال های اخیر، تابستان امسال مشکل جدی در تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان کشور نداشتیم.

قانع گفت: 99 درصد شهرهای کشور تحت پوشش خدمات طرح های آبرسانی قرار دارند و طرح های فاضلاب هم در 42 درصد از شهرهای کشور اجرا شده است.

محمد حسین علی نیا، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی هم با اشاره به این که واگذاری امور به بخش خصوصی از رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید است، گفت: تکمیل پروژه های آبرسانی و افزایش سطح برخورداری از منابع آب استان از تاکیدات و اهداف دولت در استان است.

در این مراسم از زحمات سیدابراهیم علوی تقدیر و غلامحسین ساقی به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.