توجه به پوشش تحصیلی دختران در مناطق محروم کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بکارگیری سیاست‌های مختلف برای ارتقای وضعیت تحصیل دختران در مناطق محروم خبر داد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص وضعیت تحصیل دختران با بیان اینکه برای این افراد مکانیزم‌هایی نظیر روستا مرکزی و مدارس شبانه‌ روزی در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از نکات مهم در زمینه تحصیل دانش آموزان دختر ازدواج آنها است که البته آیین نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش منع تحصیل برای آنها ایجاد نکرده اما ازدواج آنها موجب دور شدن از فضای تحصیل می‌شود. 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش سعی می‌کند تا با ایجاد فرصت‌های مختلف شرایط تحصیلی را برای آنها فراهم کند تا از نظر پوشش تحصیلی شاهد محروم بودن دانش آموزان دختر از تحصیل نباشیم. 

زرافشان با اشاره به اینکه 2 عامل اشتغال و ازدواج مانعی برای تحصیل دانش آموزان می‌شود عنوان کرد: برخی دانش آموزان به دلیل آنکه باید هزینه زندگی خانواده خود را تامین کنند و برخی نیز به دلیل ازدواج نمی‌توانند به تحصیل مشغول شوند لذا باید در کنار برنامه‌های متعدد آموزشی و پرورشی برای حل مسائل مذکور برنامه ریزی شود. 

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اکنون از نظر پوشش تحصیلی بین دختران و پسران تفاوت چندانی وجود ندارد و نسبت پوشش تحصیلی 97 درصد برای هر دو گروه جنسیتی است. 

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب توجه بسیاری به بحث تعلیم و تربیت شده گفت: در برخی استان‌ها به دلیل مسائل فرهنگی خاص خود محرومیت از تحصیل برای دختران و پسران ایجاد می‌شود. 

زرافشان از تشکیل کمیته‌ای برای توجه به مناطق محروم خبر داد و اظهار داشت: 4 استان شامل سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، جنوب کرمان و کردستان تحت پوشش این کمیته با ریاست وزیر آموزش و پرورش هستند تا از نظر زمینه‌های آموزشی نگاه ویژه‌ای به آنها شود. 

وی با بیان اینکه با تامین منابع مالی و استخدام نیروی انسانی پوشش تحصیلی در این مناطق بهبود می‌یابد یادآور شد: استان سیستان و بلوچستان فاصله زیادی با میانگین دارد که برنامه‌ریزی‌هایی ویژه ارتقای وضعیت این منطقه انجام شده است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار