ورود یک میلیون و 400 هزار کلاس اولی به کلاس‌های درس/ مدارس پذیرای بیش از 13 میلیون دانش‌آموز می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش از ورود یک میلیون 400 هزار کلاس اولی و بیش از 13 میلیون دانش‌آموز در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم جشن شکوفه ها و غنچه ها که در مدرسه فازمه زهرا در مهرشهر کرج در حال برگزاری است، بیان کرد: امسال یک میلیون و 400 هزار نو‌آموز در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و معلمان و آموزگاران که بار اصلی آموزش و پرورش را به دوش می‌کشند، نقش مهمی در فرایند آموزشی و پرورشی این دانش‌آموزان دارند.

وی ادامه داد: آمار امسال رشد دانش‌آموزی بیش از 25 هزار نفر را در سراسر کشور نشان می‌دهد و به طور کلی 7 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی در سال تحصیلی 95 – 96 تحصیل خود را آغاز می کنند.

فانی با بیان اینکه امسال بیش از 13 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل می‌شوند گفت: به طور مجموع 200 هزار دانش‌آموز نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده‌ است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌هایش ضمن اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس عنوان کرد: شهید حسین فهمیده یکی از دانش‌آموزانی است که از استان البرز در جبهه‌ها حضور پیدا کرد و با فرمایش رهبری این دانش‌آموز رهبر همه ما است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی امسال بیش از 5 هزار و 500 کلاس درس به فضای آموزشی کشور اضافه شده که 30 درصد آن‌ها توسط خیرین مدرسه‌ساز بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مسئله مشارکت نهاد‌های مربوطه در امر تعلیم و تربیت گفت: نهاد‌های ذیربط تعامل بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند تا کیفیت این نهاد‌ آموزشی بیش از پیش ارتقا یابد.

وی یادآور شد: کودکان و نوجوان باید قدر دوران مدرسه را بدانند و آن را بهترین زمان برای یادگیری به شمار آورند.

تخصیص 170 میلیارد تومان برای سرانه دانش آموزی

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم جشن غنچه‌ها و شکوفه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: 170 میلیارد تومان برای افزایش فضای آموزشی بودجه تعلق گرفته که تلاش می‌کنیم تا پایان سال آن را به مدارس تخصیص دهیم که البته باید گفت این مبلغ کفایت نیاز آموزش و پرورش را نمی‌کند. 

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت برای نوآموزان پایه اول دبستان و پیش‌دبستانی در سراسر کشور بیان کرد: بیش از یک میلیون و 250 هزار نوآموز در این طرح شرکت کرده‌اند که امید است این طرح بتواند ما را هدایت کند تا هر دانش‌آموزی بتواند در مدرسه مورد نیاز خود ادامه تحصیل بدهد.

فانی افزود: اجرای طرح تلفیقی ترکیبی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است که در این طرح تلاش می‌شود دانش‌آموزانی که در مرز استثنایی هستند در مدارس عادی در کنار سایر دانش‌آموزان به ادامه تحصیل بپردازند.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش اقدامات سال تحصیلی 95-96 را از حدود 8 ماه گذشته آغاز کرده است، افزود: ساماندهی نیروی انسانی، توسعه فضای آموزشی، اقدامات سنجش سلامت برای نوآموزان، ثبت‌نام و انجام مقدمات اجرای مراسم جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها از حدود 8 ماه گذشته آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر افزایش تعامل اولیا با مربیان گفت: یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش توسعه تعامل و برقراری ارتباط نزدیک به اولیا و مدارس است که این امر موجب ارتقاء فرآیند تعلیم و تربیت می‌شود.

وی با توجه به شائبه‌های ایجاد شده در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: ما در این راستا از نهادهای نظارتی کمک گرفتیم تا فعالیت این صندوق را بررسی کنیم و به محض اینکه به جمع‌بندی مناسبی دست پیدا کنیم نتایج آن را اعلام می کنیم.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار