نشست خبری معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی؛

آماده سازی بسته آگاهی رسانی به مردم برای فضای مجازی/ بخش خصوصی باید پیام رسان های داخلی را طراحی و تولید کند

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی از ارائه بسته آگاهی به مردم در مورد آسیب ها و فرصت های فضای مجازی خبر داد.

بسته آگاهی رسانی به مردم برای فضای مجازی آماده است/بخش خصوصی باید پیام رسان های داخلی را طراحی و تولید کندبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در نشست خبری امروز خود(سوم مهرماه) در مورد ضرورت حضور فعال طلاب و روحانیون در فضای مجازی گفت: طبق فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر آشنایی طلاب با فضای مجازی، ما در شورای عالی فضای مجازی با گردآوری بسته فرهنگی سعی کردی بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

خوراکیان ادامه داد: هدف از ارائه این بسته آگاهی دادن به مردم هم برای استفاده از فرصت های فضای مجازی و هم برای مقابله با تهدیدات و آسیب های آن است. این بسته در چند بخش طرح کلید واژه ها، آسیب های فضای مجازی، راهکارهای مواجهه با آسیب ها، فرصت های فضای مجازی تهیه شده است.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی از ارائه بسته مبلغان دینی قبل از شروع دهه محرم خبر داد و گفت: این بسته در اختیار مبلغین دینی قرار می گیرد.

وی در مورد بحث پیام رسان های بومی بیان کرد: اگر پیام رسان داخلی خوب داشته باشیم اصراری بر وجود مدل های خارجی آن نداریم. باید سازو کاری برای پیام رسان های خارجی فراهم کنیم تابا فعالیت قانونی خود ملزم به رعایت یک سری الزامات شوند و این در منطق جهانی کاملا مشهوداست.

خوراکیان در مورد راهکارهای حمایت از پیام رسان های داخلی اظهار داشت: در حال حاضر چون مصوبه ای دراین رابطه وجود ندارد نمی توانیم بگوییم متناسب با پیام رسان های داخلی مرحله به مرحله تعریف نشده اند نمی توانند از این حمایت ها برخوردار شوند.پیام رسان های خارجی بیشتر تبلیغ می شوند این تبلیغات باید شامل حال مدل های داخلی هم باشد. 

وی ادامه داد: ما برای اینکه به نقطه مطلوب برسیم مشکل دانش فنی داریم . بخش خصوصی باید وارد شود و ما با این رویکرد باید پیش بریم که به بخش خصوصی کمک دهیم تا این پیام رسان ها را طراحی و تولید کنند.
خوراکیان بیان کرد: با توجه به استفاده کاربران از پیام رسان های موبایلی سند سیاست ها  و اقدامات ساماندهی پیام رسان های آنلاین آماده طرح در شورای عالی فضای مجازی است.

وی افزود: این سند ساماندهی شامل برنامه ملی فعالیت تشکل های فضای مجازی، سند آموزش عمومی در فضای مجازی و نیز پیوست فرهنگی فضای مجازی تهیه شده است.

خوراکیان تاکید کرد: در این سند ٢ رویکرد جدی شامل حمایت از پیام رسانهای داخلی و نیز ساماندهی پیام رسانهای خارجی دیده شده است.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با تشریح رویکردهای این مرکزخاطرنشان کرد: بخش عمده ای از فعالیت های این مرکز به تهیه پیش نویس اسناد مرتبط با محتوا برای ارائه در شورای عالی فضای مجازی مربوط می شود لذا بر این اساس باید نقش مرکز ملی فضای مجازی به عنوان مرکز فرماندهی عملیات هدفمند در فضای مجازی تقویت شود.

وی با اشاره به رویکرد بعدی مرکز ملی فضای مجازی، گفت: در تحقق مصوبات و سیاست های شورای عالی فضای مجازی، اجرای مصوبات فرصت محور به این فضا با توجه به تهدیدها و آسیب های فضای مجازی از طریق سازمان‌های مردم نهاد و تشکل ها به اضافه نهادهای حاکمیتی دنبال خواهیم کرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.