سیل اندونزی 33 کشته و 22 مفقود برجای گذاشت

آخرین تلفات سیل اندونزی 33 کشته، 22 مفقود و 6 هزار و 361 تن بی خانمان اعلام شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین هوا، هرایادی وارداگیبارتا، رییس سازمان حوادث غیرمترقبه اندونزی اعلام کرد که باران های سیل آسا و رانش های زمین هفته جاری در غرب استان جاوا به ویژه در شهر گاروت، تاکنون 33 کشته، 22 مفقود و 6 هزار 361 بی خانمان برجای گذاشت.

وی در یک گفت وگوی تلفنی با شین هوا با اعلام اینکه نیروهای امداد و نجات منطقه گاروت در جزیره جاوا تاکنون با کشف 30 جسد، همچنان در پی یافتن 22 مفقودی این حادثه هستند افزود: دولت تاکنون مجبور شده 6 هزار و 361 تن از افرادی که خانه و کاشانه خود را ترک کردند، را در اقامتگاه های دولتی و اردوگاه های نظامی استقرار دهد.

وی با اعلام اینکه هواپیماهای بدون سرنشین نیز در حال ارزیابی هوایی میزان تخریب هستند، از تخریب یک مسجد و تخریب کامل 951 منزل مسکونی شهروندان جاوه خبر داد و افزود: نیروهای امداد و نجات شامل یک هزار و 600 نیروی داوطلب، صلیب سرخ و پلیس در منطقه سومه دانگ نیز موفق شدند جسد 3 قربانی رانش زمین را از زیر گل و لای خارج کنند.

ستوپو پوروو نوگروهو، سخنگوی سازمان ملی حوادث غیرمترقبه اندونزی نیز امروز در گفت وگو با شین هوا از زخمی شدن 30 شهروند جاوه ای از جمله تعدادی زن و کودک براثر این حادثه خبر داد و افزود: بالا آمدن آب در معابر به حدی بود که ارتفاع آب بعد از مدت کوتاهی، به بیش از 2 متر رسید. 

این سخنگو از ادامه عملیات امداد و نجات به ویژه با استفاده از بالگرد برای یافتن افراد ناپدید شده خبر داد و اظهار داشت: با وجود اینکه احتمال می رود بارش ها همچنان ادامه یابد، تدابیر امنیتی برای پیشگیری از تلفات و خسارات بیشتر همچنان ادامه دارد. 

در ژوئیه (تیرماه) گذشته نیز بر اثر بارش باران های سیل آسا 50 تن از شهروندان در مرکز جاوا جان خود را از دست داده بودند. 

'گاروت' شهری در استان جاوه غربی کشور اندونزی است که براساس سرشماری سال 2014 میلادی حدود 260 هزار نفر جمعیت داشته است.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار