سید حسن نصرالله: خطر در سوریه هنوز رفع نشده است/ عربستان تلاش می‌کند به درگیری‌ها در منطقه وجهه مذهبی بدهد

دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد خطر تروریسم در سوریه با حمایت عربستان و غربی‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در مراسم دیدار سالانه خود با مداحان در آستانه ماه محرم تأکید کرد: هیچ گزینه‌ دیگری غیر از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لبنان وجود ندارد. وی گفت: گره این مسئله  در دست جریان "مستقبل" است.

دبیرکل حزب الله اعلام کرد:‌ هرگاه جریان مستقبل تصمیم بگیرد به پارلمان بیاید و میشل عون را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کند، ما می‌توانیم با متحدان خود به تفاهم برسیم.

سید حسن نصرالله در ادامه  گفت: با توجه به کناره‌گیری سلیمان فرنجیه فرصت خوبی برای نامزدهای 8 مارس به وجود آمده است.

وی تأکید کرد: دولت لبنان نباید ساقط شود و بازگشت دولت به فعالیت و انجام گفت‌وگوهای داخلی، با توجه به نیاز‌های متحدان ما ضروری است.

وی تأکید کرد که لبنانی‌ها تحمل نمی‌کنند که امنیت و ثبات کنونی کشورشان دچار تنش شود و ما باید حافظ امنیت کشور و ثبات آن باشیم، زیرا این تنها گزینه پیش روی ماست.

وی با اشاره به حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در سوریه تأکید کرد: ما در سوریه از موجودیت خود دفاع می‌کنیم و همه این موضوع را می‌دانند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما خطرات موجود را دفع کرده‌ایم، اما این مسئله به ویژه با حمایت عربستان، قطر، ترکیه، آمریکا و فرانسه از گروه‌های تکفیری هنوز به پایان نرسیده است.

وی تأکید کرد: تهدیدات نظامی گروه‌های تکفیری به نسبت بسیار زیادی از لبنان دور شده است و عناصر مسلح تکفیری امروز در کوهستان‌های شرقی کشور محاصره شده‌اند.

سید حسن نصر‌الله به راه‌حل‌های موجود در موضوع سوریه نیز اشاره و تأکید کرد: هیچ افقی برای راه‌حل سیاسی در سوریه وجود ندارد و حرف آخر را تحولات میدانی می‌زند. اوضاع همچنان به ویژه بعد از افزایش تنش بین آمریکا و روسیه و استمرار بی‌اعتمادی بین دو طرف پیچیده‌تر می‌شود.

وی تأکید کرد که هیچ معارض مسلح معتدلی در سوریه وجود ندارد، چه آن‌ها با داعش باشند چه با جبهه النصره باشند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان ضمن ستودن پیروزی‌های اخیر نیروهای عراق در مبارزه با تروریست‌های داعش، افزود: امروز منطقه در روندی سرنوشت‌ساز قرار دارد. عربستان درگیری‌ها را به اوج خود رسانده است و تلاش می‌کند با آمریکا و انگلیس به این درگیری‌ها وجهه مذهبی بدهد، اما این درگیری‌ها سیاسی است و سیاسی باقی خواهد ماند.

وی وهابیت را مسئول تخریب وجهه اسلام معرفی کرد و ابراز داشت: مردم در خصوص درگیری‌های آگاه هستند و می‌دانند این درگیری با اهل تسنن نیست، بلکه با وهابیت است.

وی افزود: وهابیت بدتر از اسرائیل است، به ویژه اینکه به دنبال از بین بردن دیگران و حذف تمامی مواردی است که با اسلام و تاریخ آن در ارتباط است. این طرح از سال 2011 آغاز شده و موضوع شیعه و سنی در آن مطرح نیست و نقش سرویس‌های جاسوسی در آن کاملاً آشکار است.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه ما باید این تهدید را به فرصتی برای محاصره وهابیت و ضربه زدن به آن تکیه کنیم افزود: خطر تشیع انگلیسی بیشتر از وهابیت و صهیونیسم است و کسانی که در شبکه‌های ماهواره‌ای حاضر می‌شوند و با زبان دین و مذهب سخن می‌گویند، مزدوران سازمان‌های جاسوسی هستند که هدف آنها تخریب مذهب است. تمام کسانی نیز که آن‌ها را تأیید می‌کنند مزدورانی ترسو هستند و تمام کسانی که از آنها حمایت یا در مقابل آنها سکوت می‌کنند افرادی توطئه‌گر هستند.

 وی در پایان و با بیان اینکه اقدامات بازدارنده اسرائیل از زمان شکست در جنگ جولای 2006 در لبنان تاکنون وجود دارد، افزود: با توجه به حمایت مالی برخی از اعراب از اسرائیل و آماده به خدمت بودن عناصر تکفیری، نسبت به استفاده دشمن از هر فرصتی برای حمله بر ضد لبنان هشدار داد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: دلیل ممانعت اسرائیل از جنگ علیه لبنان، اطمینان نداشتن به پیروزی خود در این جنگ است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار