توجه به احیای ارزش‌های حاکم در جبهه‌ها در نظام تعلیم و تربیت امروزی

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه گفت: باید در ستادهای آموزشی و پرورشی ارزش‌های حاکم در جبهه‌ها احیا شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار محمد تولایی معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه در مراسم گردهمایی بسیجیان وزارت آموزش و پرورش گفت: باید محافل انسی که در جبهه‌ها وجود داشته در سایر نهادهای کشور احیا شود تا انقلاب از انحراف‌ها دور باشد.

وی با بیان اینکه خاطرات جبهه و دلاور مردی‌های مبارزان در این عرصه یک وظیفه ایرانی اسلامی است، گفت: باید این تکلیف را در نظام و فضای تربیتی وارد کرده و ترویج کنیم.

تولایی با اشاره به اینکه فرهنگیان با توجه به تخصص خود می‌توانند به بهترین شیوه فضای آموزشی و پرورشی را با آموزه‌های اخلاقی موجود در جبهه‌ها تلفیق کنند اظهار کرد: قواعد قابل تامین جبهه‌ها از ارکان اساسی است که نظام آموزشی و پرورشی ما به آن نیاز دارد. 

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه عنوان کرد: دو رکن اصلی که در جبهه‌ها وجود داشت و باید اکنون نیز به شیوه‌ای نوین و به تناسب زمان ایجاد شود اول فضای معنوی حاکم بر جبهه‌ها و دوم الگوهای عملی تربیتی بوده است.

تولایی بیان کرد: فضای حاکم به گونه‌ای بود که معنویت در آن موج می‌زد و هر فردی متناسب با معرفت خود از این فرصت بهره می‌گرفت. 

وی ادامه داد: الگوهای تربیتی در فضای جبهه بیش از آنکه صرفا نقش نظری داشته باشد در اعمال فرماندهان و افراد حاضر در جبهه‌ها نمود پیدا کرده بود و میدان برای رشد همه افراد وجود داشت. 

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی سپاه گفت: چنین فرصت‌هایی چنانچه در نظام آموزشی و نظام تعلیم و تربیت حال نیز باید احیا شود تا ضمن توجه به ارزش‌های انقلاب دانش آموزان و نسل آینده ارزش‌های اخلاقی را بیاموزند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار