پنتاگون: در ماه جاری ۷ دانشجوی نظامی افغان در آمریکا ناپدید شده‌اند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: دست‌کم هفت دانشجوی نظامی افغانستان در ماه جاری میلادی از مراکز آموزشیشان در آمریکا ناپدید شده‌اند.

پنتاگون: در ماه جاری ۷ دانشجوی نظامی افغان در آمریکا ناپدید شده‌اند
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سخنگوی پنتاگون تایید کرده که این هفت نظامی افغان، از طریق برنامه آموزشی مخصوص دانشجویان نظامی بین‌المللی به آمریکا رفته بودند.

به گفته پاتریک ایوانز، چهار تن از این دانشجویان، در جریان تعطیلات روز کارگر ناپدید شده و سه تن دیگرشان، پس از تعطیلات آخر هفته تاریخ ۱۷ و ۱۸ سپتامبر، حاضر نشده‌اند.

سخنگوی پنتاگون گفته است: «مهم این است که اکثر دانشجویان افغان در آمریکا پس از تکمیل کردن موفقانه تحصیل دوباره به کشورشان برمی‌گردند اما مواردی وجود داشته که اداره دانشجویان نظامی بین‌المللی آمریکا (IMSO) از نیت تعدادی دانشجویان افغان برای غیابت بدون اجاز باخبر شده و در تعدادی از این موراد، این دانشجویان به صورت فوری دوباره به کشورشان برگردانده شده‌اند».

در سال ۲۰۱۴ نیز سه افسر اردوی ملی افغانستان در حالی که تلاش داشتند از منطقه مرزی امریکا وارد کانادا شوند، بازداشت شدند. این سه افسر برای شرکت در یک دوره آموزشی به امریکا رفته بودند.

رصد نوشت: از آنجایی‌که خبر ناپدید شدن این هفت دانشجوی نظامی افغان در آمریکا تقریبا همزمان با حملات و افزایش تهدیدات تروریستی در این کشور منتشر شده است، شک و گمان‌های زیادی از سوی رسانه‌های آمریکایی مطرح شده‌ است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار