بحران اقتصادی در عربستان و کارگرانی که حتی پول بازگشت به کشورهایشان را هم ندارند!

بحران اقتصادی عربستان هزاران کارگر هندی را که با هزار امید و آرزو به عربستان رفته بودند، از کار بیکار کرده است.

بحران اقتصادی در عربستان و کارگرانی که حتی پول بازگشت به کشورهایشان را هم ندارند!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارگران هندی که با هزار امید و آرزو به عربستان رفته بودند، هم اکنون با کوله باری از غم و غصه به کشور خود باز می گردند. بحران اقتصادی عربستان، ناشی از کاهش شدید قیمت نفت، بسیاری از کارگران هندی را از کار و گرفتن حقوق خود محروم کرده است تا حدی که بسیاری از آنان، پول بلیت بازگشت به هند را ندارند. هم اکنون هزاران کارگر از هند، پاکستان، بنگلادش و فیلیپین، بدون سرپناه و پول کافی برای بازگشت به کشورشان، حتی نمی توانند در عربستان برای سیر کردن شکم خود غذا تهیه کنند. 

حدود چهل کارگر هندی این هفته توانستند از عربستان به کشور خود باز گردند. آنان در شرکت چاپ قرآن «اوجیه» کار می کردند، شرکتی که سعد الحریری،  میلیاردر لبنانی و نخست وزیر پیشین این کشور، آن را اداره می کرد هرچند شرکت یاد شده، این کارگران را رها کرده بود تا بمیرند. درآمد این شرکت که در اوج شکوفایی حدود پنجاه هزار کارمند داشت، به شدت کاهش یافت و مجبور شد بخشهای متعددی از فعالیت خود را متوقف کند که علت اصلی آن، کاهش قیمت نفت و اقدام دولت عربستان در لغو طرحهای مختلف در این کشور بود. حسین یکی از کارگرانی که در عملیات بازسازی کاخ سلمان شاه عربستان در ریاض کار می کرده و هم اکنون به هند بازگشته است گفت مسئولان، رستوران کارگاه را بستند و ما حتی آب برای نوشیدن نداشتیم. 

حسین یکی از میلیونها کارگر فقیر آسیایی است که در کشورهای خلیج فارس کار می کنند و سازمانهای حقوق بشری تاکید می کنند که حقوق اولیه بسیاری از این کارگران رعایت نمی شود و در همین حال در این کشورها راهی برای جلوگیری از آن نیست. عربستان پیشتر مقصد مورد علاقه کارگران هندی بود. شمار این کارگران در عربستان، به حدود سه میلیون نفر می رسد که بیشتر در بخش ساخت و ساز فعالیت می کنند.

وزارت خارجه هند ماه آگوست گذشته برای بازگرداندن هزاران کارگر هندی از عربستان مداخله کرد زیرا پولی برای خرید بلیت برای بازگشت به کشورشان نداشتند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار