بازیان در نشست خبری مطرح کرد؛

افزایش صد درصدی اعتبارات بازسازی مسکن مددجویان در سال 95

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی سازمان کمیته امداد گفت: اعتبارات در حوزه تامین و بازسازی مسکن مددجویان نسبت به سال گذشته صد درصد افزایش یافته است.

افزایش صد درصدی اعتبارات بازسازی مسکن مددجویان در سال 95به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم بازیان مشاور رئیس و مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری که امروز(دوشنبه)  برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اینکه مسکن یکی از راهبردی ترین نیازهای  اصلی خانواده ها است به همین دلیل، تامین مسکن مناسب برای مددجویان یکی از اولویت های مهم این سازمان است.

وی افزود: هم اکنون26 درصد از خانواده های تحت پوشش امداد، فاقد مسکن و یا نیازمند بهسازی هستند، در واقع10 درصد فاقد مسکن و 16درصد نیازمند مقاوم سازی هستند.

بازیان ادامه داد: از یک میلیون و 800 هزار خانواده امداد، بین150 تا200 هزار خانوار فاقد مسکن و بین300 تا 350 هزار نیازمند بهسازی و مقاوم سازی مسکن هستند که این تعداد در مناطق روستایی 2 برابر است.

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی سازمان تصریح کرد: کمیته امداد سیاست های جدیدی را برای توسعه کمی و کیفی تامین مسکن مددجویان خصوصا در مناطق روستایی مد نظر قرار دارد تا با هزینه کمتر و سرعت بیشتر آن را در اختیار مددجویان قرار دهد.

وی در ادامه گفت: مردمی کردن موضوع، ایجاد اشتیاق و نیکوکاری و اولویت بخشی به جهت گیری عمران تا توجه خیرین  به سمت مسکن مدد جویان جلب شود، از جمله مهم ترین راهبردهای سازمان است که جلساتی پیرامون این موضوع با حضور خیرین بنام کشور، مراکز نیکوکاری برگزار شده است.

بازیان بیان کرد: در موضوع آسیب شناسی کمیته امداد، انباشت نیاز محرومان مد نظر است که با توجه به قانون اساسی و سیاست های ابلاغی جهت گیری به سمت تامین مسکن روستایی و محرومان همچنین مقاوم سازی آن ها در دستور کار است.

مدیر کل دفتر مسکن و امور مهندسی سازمان در ادامه بیان کرد: امسال، 50 هزار مورد دخالت امداد در مسکن مددجویان انجام می شود که از این تعداد20 هزار مورد مربوط به خرید، ساخت و مقاوم سازی مسکن است.

وی افزود: طی یک برنامه3 تا5 ساله باید نیاز انباشته شده مسکن مددجویان برطرف شود که در غالب برنامه ششم کمیته امداد این موضوع پیش بینی شده است.

بازیان گفت: سرعت در اقدام، وسعت در عمل و کیفیت در اجرا از جمله راهبردهای حوزه مسکن سازمان است که تفاهم نامه20 هزار واحدی با سپاه پاسداران که براساس آن20 هزار واحد مسکن روستایی با هزینه30 میلیون تومان احداث می شود که از این تعداد، کار ساخت حدود5 هزار واحد شروع و مابقی آن به سال آینده موکول می شود همچنین تفاهم نامه20 واحدی با بنیاد مسکن ایجاد شده که در آن امکان استفاده از وام کم درصد بهره برای مددجویان روستایی پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر مسکن و امور مهندسی سازمان بیان کرد: در صورت رونق اقتصادی در بخش کشاورزی، سازمان آمادگی دارد تا تسهیلات ویژه ای برای مهاجرت معکوس انجام دهد، معتقد هستیم که اگر مسکن مدد جویان تامین شود، کمک به توانمند سازی، جلوگیری از آسیبهای اجتماعی و روان بخشی در خانواده های این افراد ایجاد می شود.

مشاور رئیس کمیته امداد اضافه کرد: در سال95، 4 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین مسکن از منابع اختصاصی امداد، صدقات و کمک های خیرین ودر نظر گرفته شده است که40 درصد از کل بودجه حوزه مسکن،36  درصد توسط کمیته امداد و21 درصد از درآمد استان ها از جمع آوری صدقات و کمک های خیرین است.

وی تاکید کرد: برای تامین مسکن مددجویان از طریق مسکن مهر، به مددجویان وام هایی اختصاص می یابد که بتوانند مسکن مهر خود را خریداری کنند.

 بازیان در پایان بیان کرد: اعتبارات در بخش تعمیرات مسکن نسبت به سال گذشته100 درصد افزایش یافته که با مشارکت خیرین و کمک دولت این افزایش ادامه دارد، همچنین در روستاها نیز تسهیلاتی از جمله وام18 تا20 میلیون تومانی با کارمزد4 درصد به مدد جویان ارائه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار