قزوین؛

تاکید بر اعطای تسهیلات بانکی

رئیس کل بانک مرکزی گفت : باید با اعطای تسهیلات بانکی چرخه تولید واحدهای تولیدی را به حرکت در آورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ ولی الله سیف در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: برنامه دولت و بانک ها به حرکت درآوردن چرخ های تولید با پرداخت تسهیلات است.

تاکید بر اعطای تسهیلات بانکی

 رئیس کل بانک مرکزی گفت: به منظور رونق تولید تاکنون هشت هزار و  ۸۰۰ میلیارد تومان به ۱۱ هزار و ۷۶۶ واحد ثبت نام شده در سامانه بهین یاب پرداخت شده است.

رئیس کل بانک مرکزی ایران تصریح کرد: با اجرای طرح بهین یاب می توانیم با فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط زمینه اشتغال در اقصی نقاط کشور را فراهم و از مهاجرت نیز جلوگیری کنیم.

 وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی هم باید تلاش کند در فرایند تولید از ایده های جدید استفاده کند تا بتواند در گردونه رقابت باقی بماند.

وی بیان کرد: هیچ واحد کوچک و متوسط در کشور نباید به دلیل نقدینگی و سرمایه درگردش دچار رکود در تولید و توقف فعالیت شود مگر آنکه به دلیل فرسودگی و یا نداشتن بازار مصرف و یا سوء مدیریت قادر به ادامه کار نباشد.



رئیس کل بانک مرکزی ایران اظهارداشت: هرچند اعلام شده که بدهی و چک های برگشتی نباید مانعی در پرداخت تسهیلات باشد اما مدیران واحدها و بانکها باید با تعامل وضعیت خود را کاملا مشخص کنند و به صورت شفاف نحوه دریافت تسهیلات و بازگشت آن تنظیم شود.

سیف اضافه کرد: نظام بانکی نباید متکی به وثیقه باشد بلکه باید اقساط بر اساس گردش مالی صنعتگران تنظیم شود و با نظر کارشناسی بانک با تعامل جلو برود و پایداری تولید محور کار باشد.

وی از ضرورت راه اندازی کمیته بررسی واحدهای راکد و تعطیل شده خبر داد و گفت: صاحبان این وحدها باید وضعیت خود را مشخص کنند که با تزریق اعتبار قادر به فعالیت هستند یا باید نوسازی کرده و یا تغییر خط تولید دهند و یا آن را واگذار کنند.

سیف تصریح کرد: استان قزوین ظرفیت های خوبی در سرمایه گذاری های کوچک مانند صنایع دستی، مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد که باید شناسایی و فعال شود.

فریدون همتی استاندار قزوین هم در این جلسه با اشاره به تعطیلی 620 واحد تولیدی و صنعتی  در استان از ضرورت حمایت دولت از این صنایع سخن گفت.

تاکید بر اعطای تسهیلات بانکی

وی با بیان اینکه بیش از 3 هزار واحد صنعتی در یک شهر و 14 شهرک صنعتی و بخشی خارج محدوده ی این شهرک ها فعالیت دارند ،افزود : ساماندهی هزار واحد تولیدی و اقتصادی می تواند در حل مشکلات تولید و اشتغال برای استان گشایشگر باشد.

استاندارادامه داد: گام اول دراجرایی کردن اقتصاد مقاومتی پایداری و ارتقاء ضریب امنیت پایدارواحدهای تولیدی و صنعتی موجود در استان است و واحدهای بحرانی را هم باید  با تلاش و مشارکت بانک مرکزی و همراهی مدیران و بانک های عامل استان به مسیر تولید برگردانیم.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: واحدهای دانش بنیان ازجمله مرکز تحقیقات کشاورزی و پارک علم و فناوری از توانمندی بالایی برخوردار هستند و درزمینه تقویت واحدهای اقتصادی و تولیدی و افزایش اشتغال و ایجاد توانمندی های جدید با هدف قطع وابستگی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار