نتایج انتخابات عمومی ایسلند منتشر شد/حزب "دزدان دریایی" رأی نیاورد

حزب استقلال ایسلند توانست با کسب 30 درصد از آرا در انتخابات عمومی این کشور پیروز شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روز یکشنبه، نتایج انتخابات عمومی در ایسلند نشان داد مردم این کشور ثبات را ترجیح داده اند. حزب "دزدان دریایی" ایسلند که انتظار می‌رفت در این انتخابات پیروز شود، شکست خورد.

رای دهندگان که همچنان از بحران اقتصادی سال 2008 و رسوایی‌های فرار مالیاتی مقامات ارشد این کشور آزرده هستند، تصمیم گرفتند ائتلاف راست را از دور رقابت‌های انتخاباتی خارج کنند.

پس از استعفای "سیگموندور گونلاگسون" در پی انتشار اسناد پاناما، حزب "پروگرسیو" این کشور نیز بیش از نیمی از رأی‌هایش را از دست داد.

با این حال، حزب "دزدان دریایی" که به وسیله فعالان سیاسی و به صورت اینترنتی اداره می‌شود، نتوانست آنگونه که نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کرده بودند، عمل کند. با اینکه حامیان این حزب از سال 2013 3 برابر شده اند، در انتخابات سال جاری، این گروه با 15 درصد اختلاف در جایگاه سوم قرار گرفت.

در عوض، به نظر می‌رسد رای دهندگان ایسلندی توجه خود را به بهبود اقتصاد این کشور که در سال 2008 دچار رکود شدید شده بود معطوف کرده اند. حزب استقلال ایسلند که قدرت را با حزب حاکم کنونی این کشور تقسیم کرده است با 29 درصد، بیشترین آرا را به خود اختصاص داد.

رئیس حزب دزدان دریایی ایسلند گفت: "ما از نتایج این انتخابات خشنود هستیم. ما می‌دانستیم هرگز 30 درصد آرا را به دست نخواهیم آورد. برای ما 10 تا 15 درصد آرا قابل پیش‌بینی بود."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار