تنگ ‌تر شدن محاصره جیش الاسلام در دوما؛

ارتش سوریه مناطق «تل کردی» و «تل الصوان» را در ریف دمشق آزاد کرد

نیروهای ارتش سوریه در عملیاتی غافلگیرانه ضمن تنگ تر کردن حلقه محاصره جیش الاسلام در دوما، دو منطقه «تل کردی» و «تل الصوان» در ریف دمشق را آزاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از الحدث، در واپسین ساعات شب گذشته (شنبه) یگان‌های ارتش سوریه از سه محور در دو منطقه «تل کردی» و «تل صوان» عملیات نظامی را علیه گروه تروریستی «جیش الاسلام» کلید زدند تا موجب عقب نشینی عناصر این گروه از این دو منطقه به سمت مزارع شمال منطقه «الریحان» شوند.

براساس این گزارش، این عملیات با نفوذ نیروهای ویژه به مرکز تل الصوان آغاز شد تا پس از آن عملیات دیگر یگان‌های ارتش سوریه به سمت معمل «الصوبیات» و منطقه «المعامل» و از محور «زندان زنان» به سمت «تل کردی» با پشتیبانی آتش توپخانه ارتش سوریه آغاز شود تا پس چند ساعت این دو منطقه به کنترل ارتش سوریه درآید.

پیروزی در این عملیات غافلگیرکننده مدیون ده‌ها عملیاتی بود که پیشتر توسط نیروهای ارتش سوریه انجام و موجب آزادسازی و تحکیم مواضع یگان‌های سوری در مزارع و ارتفاعات و کارخانه‌های این دو منطقه شده بود.

بنابر گزارش‌ها، گروه‌های مسلح در جریان این عملیات چون ناکامی و شکست خود را حتمی می‌دیدند، پیش از فرار به سمت مزارع الریحان، اقدام به آتش زدن مقرها و کارخانه‌های تحت تصرف‌ شان کرده و دلیل شکست خود را عدم پشتیبانی و حمایت از سوی گروه‌های مسلح منطقه عنوان و آنها را به زد و بند با ارتش سوریه متهم کردند.

گروه تروریستی جیش الاسلام با از دست دادن دو منطقه تل کردی و تل صوان که مساحتی بالغ بر 25 کیلومتر مربع را دربرمی‌گرفت، هم اکنون موجودیت خود را در غوطه شرقی بیش از هر زمان دیگری در خطر می‌بیند، بویژه آنکه این دو منطقه از بعد اقتصادی و زراعی به دلیل دربرگرفتن کارخانه‌ها و مزارع کشاورزی و از بعد نظامی و راهبردی به دلیل همجواری با لشکر 39 ارتش سوریه برای این گروه از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

همچنین با آزادسازی این دو منطقه حلقه محاصره جیش الاسلام در شهر «دوما»، مرکز ریف دمشق بیش از پیش تنگ‌ تر می‌شود.

این درحالی است که دیده‌ بان حقوق بشر سوریه نزدیک به گروه‌های مسلح و معارضان سوری نیز ضمن اذعان به سیطره ارتش سوریه بر دو منطقه تل الصوان و تل کردی، این پیشروی ارتش سوریه، را پیشروی راهبردی توصیف کرد.

دیده‌ بان حقوق بشر سوریه افزود: با سیطره ارتش سوریه بر این دو منطقه هم اکنون دو شهرک الشیفونیه و الریحان در ریف دمشق بیش از هر زمان دیگری در تیررس عملیات‌های ارتش سوریه قرار دارد.

ائتلاف جیش الفتح از بامداد جمعه عملیات نظامی سنگینی را در دو محور غرب و جنوب غربی حلب با هدف ممانعت از پیشروی ارتش سوریه در مناطق شرقی حلب و شکست محاصره این منطقه آغاز کرده و ظرف دو روز اخیر متحمل شکست‌های سنگینی شده است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار