حق فرهنگیان در صندوق ذخیره ضایع نمی شود/ مواخذه جدی مفسدان نهادهای اداری کشور

اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه باید ارتباط قوی بین جامعه، مدرسه و دولت برقرار کنیم گفت: ارتباط سه گانه جامعه، مدرسه و دولت می تواند سرمایه انسانی کشور را به سمت توسعه پیش برد.

حق فرهنگیان در صندوق ذخیره ضایع نمی شود/ مواخذه جدی مفسدان نهادهای اداری کشور
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در آئین تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش که صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد با بیان اینکه  تماس دولت و جامعه در مدرسه شکل می گیرد اظهارداشت: مدارس باید فرزندان ما را براساس اعتدال، عقلانیت و امید به آینده برای آینده کشور تربیت کنند.

وی با اشاره به سخت کوشی فانی در طول سه سال مسئولیت آموزش و پرورش،افزود: یه طور قطع با تجربه و توانایی دانش آشتیانی در واپسین ماه های و دولت علی رغم وجود محدودیت های مالی دولت بتوانیم آموزش و پرورش را به شرایط مطلوب برسانیم.

جهانگیری به انواع محدودیت ها در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از جمله این موارد کهنه بودن نظام اجرایی و اداری، کمبود منابع مالی و اعتبارات و مواردی دیگر از این قبیل بوده که فانی موفق شد تا بخش زیادی از محدودیت ها را پشت سر بگذارند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نیازمند نوسازی همه جانبه در آموزش  و پرورش هستیم عنوان کرد: هدف ما توسعه همه جانبه است که جز با توسعه منابع انسانی و سرمایه اجتماعی محقق نمی شود و این امر وابسته به ارتقای وضعیت آموزش و پرورش است و تنها کار دولت نیست.

جهانگیری با اشاره به اقدامات آموزش  و پرورش در حوزه رتبه بندی فرهنگیان و ضرورت ادامه این مسیر در آینده گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان نیز باید سرو سامان داده شود چون این صندوق بیش از 900 هزار نفر عضو دارد و با گذشت 20 سال از شروع کار آن امروز تبدیل به یک بنگاه بزرگ اقتصادی شده است و در حال حاضر این صندوق، بانک، بیمه و شرکت های سرمایه گذاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان باید با فکر اقتصادی سازمان یافته و دقیق مدیریت شود بیان کرد: از نظر نظام مدیریتی باید در صندوق ذخیره فرهنگیان تجدید نظر شود.

جهانگیری با اشاره به برنامه دولت در راستای جلوگیری از فسادی سیستمی گفت: فساد مثل موریانه در همه سطوح کشور ورود پیدا کرده است و فرقی ندارد که مربوط به این دولت یا دولت گذشته بوده باشد و هر کس با هر سلیقه دچار فساد شود باید با او برخورد کنیم و متاسفانه از آسیب های کشور ما این است که در مقابله با فساد ملاحظاتی صورت می گیرد، در حالی که باید مبارزه با فساد به یک عزم عمومی تبدیل شود و با هر کس که مرتکب فساد شد برخورد شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه گاهی عده ای موضوعی را بزرگ می کنند که بگویند دولت نمی خواهد با فساد مبارزه کند و این آدرس غلط دادن است افزود: کسانی که تصورشان این است با این قبیل رفتارها با فساد مبارزه می کنند باید بدانند که این رفتارها خیانت در راه مبارزه با فساد است.
وی افزود:  البته ما نیز معتقدیم اگر فسادی بزرگ باشد باید به همان اندازه گفته شود. مثلا در مورد اینکه 2.7 میلیارد دلار از پول نفت به فردی  داده شد و این پول بازگردانده نشده است پیگیری های لازم انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز معوقات بانکی در نظام بانکی بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان است بیان کرد: این معوقات شامل دو گروه بوده که اکثریت آنها فعالان سیاسی هستند و به دلیل شرایط اقتصادی کشور نتوانسته اند بدهی خود را پرداخت کنند و ما آنها را مفسد نمی دانیم بلکه به دنبال کمک به آنها برای عبور از این مرحله هستیم ولی عده ای در زمان اخذ پول، وثیقه ای مناسب نگذاشته و با زد و بند اقدام به فعالیت ها کرده اند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه یک لیست 575 نفری از افرادی که از پرداخت معوقات خود سر باز زده اند در اختیار رئیس قوه قضائیه گذاشته ایم گفت: در ستاد مبارزه با مفاسد نیز موضوع مطالبات معوق را پیگیری کرده و با همکاری قوه قضائیه برخوردهای لازم صورت می گیرد و تعدادی نیز دستگیر شدند.

جهانگیری با اشاره به اینکه متاسفانه در بنگاه های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان نیز تخلفاتی صورت گرفته که از جمله به بانک سرمایه مربوط می شود تصریح کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان 46 درصد از بانک سرمایه را در اختیار دارد و در این صندوق نیز هر دو گروه معوقات اتفاق افتاده است و مبلغ معوقات آن حدود 8 هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: به فرهنگیان عزیز اطمینان می دهیم که موضوع معوقات صندوق ذخیره فرهنگیان را پیگیری می کنیم و تردید نداشته باشند که دولت و قوه قضائیه ضعیف نیست و اراده قوی برای باز پس گرفتن این معوقات دارد.

جهانگیری بیان کرد: دولت، آموزش  و پرورش و قوه قضائیه حفاظت و کنترل لازم را انجام می دهند تا پولی از فرهنگیان کشورمان ضایع نشود و همه حقوق فرهنگیان در صندوق ذخیره محفوظ بماند.



وی با بیان اینکه آموزش  و پرورش باید پاسخگوی نیازهای عصر دانایی باشد و ازمهم ترین نهادهای کشور به شمار می رود،اظهار داشت: با توجه به سرعت تحولات علمی، آموزش  و پرورش باید توانایی پاسخگویی به این نیازها را داشته باشد.

وی گفت: سرمایه گذاری در آموزش  و پرورش را نباید هزینه جاری تلقی کنیم چراکه هر پولی که اینجا هزینه می شود به عنوان سرمایه کشور به حساب آمده و هیچ سرمایه ای بالاتر از تقویت منابع انسانی نیست و دانش آشتیانی نیز در برنامه هایش به آن اشاره داشت.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه علی رغم محدودیت های مالی دولت بودجه آموزش  و پرورش از سال 92 از مبلغ 14500 میلیارد تومان در سال 95 به مبلغ 30 هزار میلیارد تومان رسیده است ،بیان کرد: این مبلغ غیر از 4هزار میلیارد تومانی است که باید به عنوان پاداش بازنشستگان اختصاص دهیم و اکنون قدری در پرداخت آن تاخیر شده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار