آخرین تجمع انتخاباتی ترامپ؛ از درخواست برای زندانی کردن کلینتون تا حمله به رپرها

نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا آخرین تجمع انتخاباتی خود را پیش از برگزاری انتخابات در ایالت فلوریدا برگزار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه گاردین، دونالد ترامپ – نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – آخرین تجمع انتخاباتی خود در ایالت فلوریدا را با دو محور هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش و موسیقی رپ برگزار کرد. 

آخرین تجمع انتخاباتی ترامپ؛ از درخواست برای زندانی کردن کلینتون تا حمله به رپرها

بر این اساس، ترامپ در تجمع انتخاباتی خود در شهر ساراسوتا ایالت فلوریدا با تکرار حملات همیشگی خود به کلینتون (که به نظر در مخالفت با تصمیم جیمز کومی، رییس اف بی آی مبنی بر تبرئه کلینتون درباره استفاده از سرورشخصی‌ برای ارسال ایمیل‌هایش در زمان تصدی وزارت خارجه بود) گفت: "هیلاری کلینتون فاسدترین انسانی است که تاکنون کوشیده به مقام ریاست جمهوری آمریکا برسد." این سخنان با تشویق حضار همراه بود و آنها در پاسخ شعار می دادند:"او را به زندان بیانداز."

در ادامه این مطلب آمده است: نامه کومی در 10 روز پیش به کنگره مبنی بر کشف ایمیل‌های جدیدی که می‌تواند مرتبط با تحقیقات استفاده وزیر خارجه سابق آمریکا از سرور شخصی برای ارسال ایمیل‌هایش باشد، باعث افزایش اقبال به ترامپ شد. با این وجود، تلاش رییس اف بی آی در روز یکشنبه برای خواباندن قائله ایمیل‌های کلینتون موجب تضعیف کمپین انتخاباتی نامزد جمهوریخواهان شد. ترامپ روز دوشنبه با خفت‌بار خواندن تصمیم کومی گفت: "کشورمان هم اکنون در سرتاسر جهان مایه تمسخر شده است."

او در ادامه چندین بار تکرار کرد: "سیستم (انتخابات) متقلب است." کسانی که می‌خواهند کلینتون را به زندان بیاندازند باید به ترامپ رای دهند. او می‌گوید:" حالا مردم آمریکا برای دستیابی به عدالت در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند." وی با هشدار درباره شرایط تاریک آمریکا در صورت پیروزی کلینتون گفت: در این صورت مردم آمریکا اتحادیه بزرگ خود (ایالات متحده) را از دست خواهند داد. ما هیچ فرصت دیگری نخواهیم داشت. نه برای چهار سال و نه برای 8 سال آینده این فرصت وجود نخواهد داشت. با قضات دیوان عالی کشور (که رییس جمهور آتی آنها را انتخاب خواهد کرد) و مهاجرانی که به کشور هجوم خواهند آورد، همه چیز به پایان خواهد رسید. 

ترامپ همچنین ناراحتی خود را درباره کنسرت روز جمعه "شان کوری کارتر" و "بیانسه" در حضور کلینتون در ایالت کلیولند ابراز کرد. او نه تنها این دو خواننده رپ و پاپ را مورد تمسخر قرار داد، بلکه خودِ سبک موسیقی هیپ هاپ را مورد حمله قرار داد. او گفت: آنها آواز می‌خوانند یا تنها حرف می‌زنند! من نمی‌دانم. 

نامزد جمهوریخواهان تجمعات انتخاباتی روز شنبه و یکشنبه خود را در کلرادو و ویرجینیا تا اواخر شب ادامه داد. این دو ایالت جزو ایالت‌های نوسانی (ایالت‌هایی که به طور مطلق جمهوریخواه یا دموکرات نیستند و در دوره‌های مختلف به نامزدهای هر حزب رای داده‌اند) محسوب می‌شوند. با این وجود، در ماه‌های اخیر مردم این دو ایالت تمایل بیشتری به هیلاری کلینتون نشان داده‌اند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار