ادعای نامزد مستقل انتخابات آمریکا: روسیه تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی ماست

اون مک‌مولین در اظهاراتی با درخواست برای ایستادگی در مقابل رئیس جمهور روسیه، مدعی شد این کشور برای امنیت آمریکا تهدید محسوب می‌شود.

ادعای نامزد مستقل انتخابات آمریکا: روسیه تهدیدی بالقوه برای امنیت ملی ماستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی ان ان، انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در آمریکا پر بوده است از ابهام و جنجال و شگفتی آفرینی و یکی از این عوامل شگفتی ساز نامزد مستقلی است که کسی حتی نامش را نشنیده، اما احتمال اینکه در ایالت اوتا رای بیاورد بسیار است. 

اون مک‌مولین، جاسوس پیشین سازمان سیا و عضو پیشین حزب جمهوری‌خواه  است که به نیابت از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان این کشور در مناطق جنگی نقش مشاور سیاست خارجی را ایفا می‌کرده و در سرمایه‌گذاری در بخش بانکداری نیز مشارکت داشته است.   

وی در پاسخ به این پرسش سی ان ان که چرا نامزد می شود گفت: «دو علت عمده موجب شد پا در این مسیر بگذارم؛ نخست باور داشتن به اینکه همه مردان و زنان را یک خدا آفریده و هیچ کس بر دیگری برتری ندارد و نیز اینکه همه ما از زمان تولد حق داریم که آزاد باشیم. و من احساس کردم یکی باید برای دفاع از این اصول به پا خیزد؛ زیرا دیده می شود که در جبهه محافظه کار در کشور است که دونالد ترامپ دارد مردم را براساس مذهب و ایمانشان، براساس جنسیت هدف قرار می دهد. اگر هیلاری کلینتون برنده نهایی باشد دردسر بزرگی پیش رو خواهیم داشت. علاوه  بر آن داریم جنبش محافظه کار تازه را در کشور ایجاد می کنیم که برای اصلاحات و آزادی و برابری تلاش خواهد کرد.» 

نامزد مستقل انتخایات آمریکا در ادامه با اشاره به موضوع سیاست خارجی و تاکید بر این که هیچ یک از نامزدهای کنونی ریاست جمهوری طرح و ایده ی خاصی در این زمینه ندارند مدعی شد: «در سوریه باید دستگاه کشتار مردم به دست دستگاه بشار اسد نابود شود؛ زیرا خلاء ایجاد شده بدست بشار اسد موجب شده داعش و دیگر گروه های تروریستی سربرآورند. بشار اسد علت اصلی بحران پناهجویان و آوارگان در منطقه نیز هست لذا باید با دیکتاتورهایی که می خواهند بدین ترتیب حکومت کنند مبارزه کنیم و نمی توانیم چشم خود را بروی این جنایت ها ببندیم، زیرا این دیکتاتورها هستند که امنیت ملی جهان را در معرض خطر قرار می دهند. برای این منظور باید از دوستانمان در منطقه پشتیبانی کنیم و در شمال و جنوب سوریه مناطقی امن ایجاد نماییم.»

اون مک‌مولین درباره برقراری منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه نیز گفت: «چنین طرحی عملی است؛ زیرا ما به همراه شرکایمان در ناتو این قدرت را داریم که از چنین منطقه‌ای بر فراز سوریه حفاظت کنیم. برخی ممکن است بگویند روسیه با چنین طرحی مخالف است و آن را به چالش می کشد. ولی به نظر من روسیه در سوریه است؛ زیرا هیچ مخالفتی با اقدام های این کشور نمی شود. برای نمونه هنگامی که ترکیه هواپیمای روسی را سرنگون کرد مسکو هیچ کاری نتوانست بکند زیرا توان عملیاتی لازم را نداشت. روسیه قدرت هسته‌ای است ما هم هستیم و هیچ یک خواهان درگیری نیستند. اما آمریکا باید با کمک جامعه بین المللی جلوی روسیه را در سوریه بگیرد.» 

وی ادعای دخالت روسیه را در روند برگزاری انتخابات در آمریکا همچون روز روشن خواند و مدعی شد: «مسکو همین کار را در اروپا هم کرده است. پوتین خیلی بهتر از من و شمایی می داند که در آمریکا یا در غرب اروپا زندگی می کنیم. لذا باید پذیرفت روسیه دموکراسی ما را تضعیف می کند و تهدید بالقوه امنیت ملی آمریکا به شمار می آید.» 

این نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در ادامه اظهاراتش از همه ملت‌های آزاد دنیا خواست در برابر ولادیمیر پوتین بایستند؛ زیرا «وی دموکراسی را در کشورهای غربی» هدف قرار می دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار