رویترز: پیروزی ترامپ، نگرانی فعالان حقوق زنان را برانگیخته است

رویترز در مطلبی نوشت: انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا، تردیدهایی را در خصوص چگونگی تاثیر دولت وی بر حقوق زنان در پی داشته است.

رویترز: پیروزی ترامپ، نگرانی فعالان حقوق زنان را برانگیخته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: کارشناسان می گویند انتخاب «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا، تردیدهایی را در خصوص چگونگی تاثیر دولت وی بر حقوق زنان، مسئله سقط جنین و برابری جنسیتی بوجود آورده است.

ترامپ جمهوری‌خواه در خلال رقابت‌های تبلیغاتی به‌دلیل دیدگاه‌هایش درباره زنان با انتقاد روبرو شد. همچنین، در فایلی صوتی مربوط به ترامپ که در خلال رقابت های انتخاباتی، منتشر شد وی حرف هایی رکیک درمورد زنان می‌زند.

ترامپ همچنین گفت سقط جنین باید ممنوع شود و اینکه یک قاضی مخالف سقط جنین در عالی ترین دادگاه آمریکا منصوب خواهد کرد. وی در  جریان مبارزات انتخاباتی خود، خواستار مجارات پزشکانی شد که سقط جنین را انجام می دهند باید مجازات شوند.

«مارسیا گرینبرگر،» از اعضای مرکز ملی حقوق زنان در آمریکا گفت:«‌ما اظهارات ترامپ را درمورد تلاش برای تغییر ساختار دادگاه عالی آمریکا با هدف جلوگیری از سقط جنین با نگرانی بسیار دنبال می کنیم و چنین اظهاراتی را جدی تلقی می کنیم.» وی افزود:«ما در گذشته نیز با اینگونه تهدیدهای خطرناک روبرو بوده ایم و در مقابله با آنها پیروز شده ایم. ما بار دیگر این کار را خواهیم کرد.»

«الیسه هوگ،» از فعالان حقوق زنان در این خصوص، اظهار داشت: «دیدگاه ترامپ و سیاست‌های وی خطری آشکار برای زنان و آزادی های ما است.»




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار