شیراز؛

توزیع سبد غذایی میان مادران باردار نیازمند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از ابتدای طرح حمایتی مادران باردار نیازمند تا کنون بیش از 2 هزار سبد غذایی در جهرم توزیع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کرامت ‌الله رحمانیان معاون علوم پزشکی جهرم گفت: در یازدهمین نوبت توزیع سبد غذایی به منظور ارتقاء وضعیت تغذیه مادران باردار نیازمند زیر پوشش برنامه حمایت تغذیه ‌ای تعداد  300 میان مادران باردار نیازمند توزیع شد.
وی از اجرای این طرح در مناطق روستایی خبر داد و افزود: زنان باردار دچار سوء تغذیه و نیازمند بر اساس شاخص ‌های برنامه تعیین شده و در طول دوران بارداری از مزایای این طرح استفاده می ‌کنند.
رحمانیان ادامه داد: از شاخص‌ های انتخاب مادران باردار می ‌توان به نیازمند بودن مادر و دارا بودن و از  شاخص ‌های بهداشتی- تغذیه‌ ای شامل BMI کمتر از ۱۸.۵ در شروع بارداری، وزن کمتر از ۴۵ کیلوگرم پیش از بارداری، هموگلوبین کمتر از ۱۱ گرم در دسی لیتر، چند قلویی و وزن‌گیری نامطلوب است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع برنامه تاکنون بیش از 2 هزار سبد غذایی در شهرستان جهرم توزیع شده است، خاطرنشان کرد: طرح حمایت تغذیه ‌ای مادران باردار و شیرده نیازمند با همکاری بنیاد علوی در شهرستان جهرم اجرا می ‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار