درخواست میزبانی ایران برای مسابقات فوتبال هفت‌نفره قهرمانی آسیا

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک از درخواست میزبانی ایران برای مسابقات فوتبال هفت‌نفره قهرمانی آسیا گفت.

درخواست میزبانی ایران برای مسابقات فوتبال هفت‌نفره قهرمانی آسیابه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود اشرفی، دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک که در این مجامع شرکت کرده بود، به پیشنهاد میزبانی مسابقات آسیایی فوتبال هفت نفره اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهاد میزبانی مسابقات آسیایی جوانان و بزرگسالان را که از حدود یک سال گذشته پیگیر بودیم را مطرح کردیم و قرار است یک ماه آینده مراحل اداری آن طی شود. امیدواریم بتوانیم میزبانی مسابقات آسیایی جوانان و بزرگسالان را در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ برعهده بگیریم.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات آسیایی بزرگسالان فوتبال هفت نفره در سال ۲۰۱۸ قطعی شده و میزبان مشخص نشده است اما برگزاری مسابقات جوانان ۲۰۱۷ به دلیل مشخص نبودن تعداد تیم های شرکت کننده هنوز معلوم نیست.

مسعود اشرفی همچنین درباره جلسه هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک که صبح سه شنبه برگزار شد، گفت: در این جلسه درباره انتظار کمیته ملی پارالمپیک از المپیک و نوشته شدن اساسنامه جدید کمیته ملی پارالمپیک به وزارت ورزش و جوانان و هیات دولت جهت مصوبه نهایی برای مستقل شدن پارالمپیک و تشکیل ستاد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مباحثی مطرح شد که فعالیت این ستاد از امروز کلید خورد.

وی افزود: عملکرد سازمان بهزیستی و تشکیل کمیته ورزش بانوان کمیته ملی پارالمپیک نیز بررسی و مقرر شد همزمان با اساسنامه جدید پارالمپیک مصوب شود.

مسعود اشرفی اظهار داشت: سازمان سی پی ایزرا (CPISRA) متولی ورزش افراد فلج مغزی دنیا است و ۱۰ رشته را نیز تحت مدیریت دارد و دو رشته بوچیا و فوتبال هفت نفره در این نشست به طور رسمی صاحب فدراسیون جهانی شدند.

وی افزود: دو مجمع انتخاباتی نیز برای انتخابات ریاست فدراسیون جهانی برگزار و رئیس این فدراسیون ها مشخص شدند.

پیرامون آینده سازمان سی پی ایزرا و نحوه ادامه فعالیت رشته های ورزشی جدید این سازمان بحث هایی مطرح شد. همچنین موضوع برگزاری بازی های آسیایی و جهانی فوتبال هفت نفره در آرژانتین و مسابقات مختلف دیگر و نحوه توسعه فوتبال هفت نفره صحبت شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار