اذعان رژیم صهیونیستی به شکست تلاش‌هایش برای انتقال مخازن آمونیاک از حیفا

رژیم صهیونیستی به شکست تلاش‌هایش برای انتقال مخازن آمونیاک از حیفا به منطقه‌ای دیگر در فلسطین اشغالی اذعان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الاخبار، رژیم صهیونیستی به شکست تلاش هایش برای  انتقال مخازن آمونیاک از حیفا به منطقه‌ای دیگر به علت هراس از حمله حزب الله لبنان اذعان کرد.

این روزنامه لبنانی در یادداشتی به معضل و خطر آمونیاک در فلسطین اشغالی و تلاش های رژیم صهیونیستی برای انتقال آن به مناطق دیگر پرداخت و نوشت نوشت: تلاش های اسرائیل برای انتقال مخازن آمونیاک از خلیج حیفا شکست خورد و خطر همچنان به حال خود باقی است و ده ها هزار تن از اسرائیلی ها هنوز در معرض تهدید هستند. 

به نوشته این روزنامه، اگر در رویارویی اسرائیل با حزب الله، این مخازن هدف حمله قرار گیرد، فاجعه ای برای شهرک نشین ها در شمال فلسطین اشغالی روی خواهد داد. 

با وجود گذشت چندین ماه از تهدید «سید حسن نصرالله،» دبیرکل حزب الله، برای هدف قرار گرفتن مخازن آمونیاک در شمال فلسطین اشغالی در صورت آغاز جنگ جدید که اسرائیلی ها از آن به عنوان «بمب هسته‌ای نصرالله» یاد می کنند، رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته است مخازن آمونیاک را از خلیج حیفا منتقل کند.

وزارت محیط زیست اسرائیل در گفتگو با رسانه های عبری زبان از شکست تلاش ها برای انتقال مخازن از حیفا پرده برداشت و اعلام کرد هیچ شرکتی حاضر نیست پیشنهادی برای ایجاد کارخانه جایگزین تولید آمونیاک در منطقه «روتم» در صحرای نقب در جنوب فلسطین اشغالی که از شهرک ها دور است، ارائه دهد و صندوق پیشنهادها خالی است.

شکست اسرائیل در این خصوص مفتضح و معنادار است، به ویژه اینکه ساکنان مناطق پیشنهاد شده برای ساخت کارخانه جایگزین در سراسر فلسطین اشغالی با این پیشنهاد به شدت مخالفت و علت را ترس از تهدید حزب الله برای حمله اعلام کرده اند و به همین دلیل کابینه رژیم صهیونیستی مجبور شده است پیشنهاد ساخت این کارخانه را در صحرای نقب ارائه کند. 

کابینه اسرائیل پیشاپیش احتمال می داد که شرکت ها در این طرح شرکت نکنند و به همین علت برای تشویق شرکت ها ، مشوق های مالی هنگفت حدود 80 میلیون دلار و پرداخت غرامت 60 میلیون دلار برای  جبران هر نوع خسارتی در صورت بسته شدن اضطراری کارخانه جدید ارائه کرده است، اما بازهم شرکت ها از ارائه پیشنهاد امتناع می کنند.

«رئیف الکین،» وزیر محیط زیست اسرائیل، تاکید کرده است این وزارتخانه ادامه وضع کنونی را نمی پذیرد و به باقی ماندن مخازن آمونیاک در خلیج حیفا راضی نمی شود و انتقال این مخازن را ضروری می داند.

به نوشته الاخبار، پایگاه اسرائیلی « والا» نیز در این خصوص نوشت کابینه اسرائیل به نخست وزیری «بنیامین نتانیاهو» وعده داده بود مخازن آمونیاک تا آغاز سال 2017 از خلیج حیفا منتقل و کارخانه تولید آمونیاک در این منطقه به طور کامل تعطیل  شود، اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است و خطر همچنان مناطق شمالی را تهدید می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار