وزیر بهداشت خبر داد؛

استقرار 437 آمبولانس در مناطق مرزی برای ارائه خدمات به زائران اربعین/ زائران مراقب آنفولانزا باشند

وزیر بهداشت با اشاره به استقبال بسیار زیاد مردم از مراسم اربعین حسینی(ع) از افزایش 3 برابری ظرفیت اورژانس کشور در این ایام خبر داد.

استقرار 437 آمبولانس در مناطق مرزی برای ارائه خدمات به زائران اربعین/ مراجعه 324 هزار نفر به مراکز بهداشتی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن هاشمی شامگاه امشب در حاشیه افتتاح طرح توسعه بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان در استان بوشهر، اظهار داشت: از نخستین روز پیاده روی اربعین حسینی(ره) تا کنون 324 هزار نفر از زائرین به مراکز بهداشتی و درمانی و فوریت های پزشکی مناطق مرزی مراجعه کردند که 219 هزار نفر از خدمات درمانگاه ها و مراکز درمانی و 105 هزار نفر از خدمات اورژانس 115 بهره مند شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه 314 هزار نفر از مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی دارای مشکلاتی مانند بیماربهای قلبی، فشارخون، دیابت و مشکلات جسمی سرپایی بوده اند، افزود: حدود 10 هزار نفر از مراجعات زائران از زمان پیاده روی اربعین حسینی(ع) به دلیل تروما بوده و در مجموع حدود دو هزار و 900 نفر بستری شده اند.

هاشمی اظهار داشت: علاوه بر پرسنل اورژانس، پزشکان، پرستاران و نیروهای بهداشت محیط برای ارائه خدمات به زائران در مناطق مرزی حضور یافتند و با سازمان هلال احمر و وزارت بهداشت عراق هماهنگی کاملی وجود دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به سردی هوا در روزهای آینده در ایران و عراق، گفت: برخی از مردم به دلیل مراجعه دیرهنگام برای دریافت ویزا اکنون در مرز مهران مانده اند که خوشبختانه سازمان هلال احمر به آنها خدماتی ارائه داده است اما بیماری های تنفسی مانند آنفلوانرا در این فصل از سال افزایش می یابد و مردم باید مراقبت های لازم را انجام دهند زیرا آنفلوانزا درمان ندارد و در مواردی کشنده است و نمونه آن از دست دادن جان تعدادی از پرستاران و بیماران در سال گذشته بود.

هاشمی در خصوص سفر خود به استان بوشهر با بیان اینکه یکی از بارقه های امید ما در طرح تحول سلامت در استان بوشهر، ارتقای شاخص تخت بیمارستانی است، افزود: در ابتدای مسئولیت ما شاخص تخت در استان بوشهر به ازای هر هزار نفر، 0.8 بود در حالی که شاخص تخت در کشور 1.7 بود اما تا پایان امسال این شاخص به حدود 1.5 یعنی دو برابر شرایط گذشته می رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.