اصفهان؛

بیمه ها 480 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بدهکارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: سازمان‌های بیمه‌گر بیش از 480 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بدهکارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دکتر غلامرضا اصغری  در نشستی خبری در باره بیمه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان بویژه تاخیر در پرداخت کارانه پرسنل بهداشتی و درمانی افزود: از بهمن سال گذشته به دلیل پرداخت نشدن مطالبات ما از سوی سازمان‌های بیمه‌گر موفق به واریز کارانه پرسنل نشده‌ایم.
وی اضافه کرد: درصورت پرداخت مطالبات این دانشگاه توسط سازمان‌های بیمه‌گر، بسیاری از مشکلات پزشکان و پرستاران برطرف می‌شود.
اصغری با بیان اینکه مطالبات دانشگاه علوم پزشکی مربوط به سال 91 تاکنون است، گفت: زندان اصفهان حدود سه میلیارد تومان و بیمارستان شهید مطهری هم بیش از دو میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بدهکارند.
وی گفت: تسویه نشدن این مطالبات، موجب بروز مشکلات و محدودیت هایی در روند پرداخت حق و حقوق پزشکان، پرستاران و دیگر بخش های بهداشت و درمان استان اصفهان شده است.
رئیس دانشگاه پزشکی اصفهان از بیمه ها خواست با اهتمام بیشتری، موضوع پرداخت بدهی های خود به این دانشگاه را پیگیری و آن را تسویه کنند.
وی با اشاره به بدهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شرکت های دارویی و تجهیزاتی گفت: این دانشگاه 150 میلیارد تومان به شرکت های دارویی و 180 میلیارد تومان به شرکت های تجهیزاتی بدهکار است.
اصغری با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی حدود 14 میلیارد تومان کارانه به پزشکان و پرستاران و پرسنل بیمارستان ها بدهی دارد، افزود: کارانه پزشکان تا بهمن و کارانه پرستاران تا اسفند سال گذشته پرداخت شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در عین حال از کمک دو هزار میلیارد تومانی دولت به دانشگاه های علوم پزشکی تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: یک پانزدهم این مبلغ سهم استان اصفهان است.
وی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران ارتباطی به اجرای طرح تحول سلامت ندارد، گفت: پیش از اجرای این طرح، پرداخت کارانه پرسنل به 13 ماه هم رسیده بود.
اصغری با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 10 میلیون نفر به تعداد افراد بیمه شده در کشور اضافه شد، افزود: افزایش تعداد بیمه شده ها و عدم پرداخت سرانه آنها به صندوق بیمه، مشکلاتی را بوجود آورده است.
رئیس دانشگاه پزشکی اصفهان گفت: سلامت بعنوان یکی از نیازهای اساسی جامعه محسوب می شود و دولت تدبیر و امید هم توجه خاصی به این موضوع داشته است.
وی با بیان اینکه مقداری از منابع هدفمندی یارانه ها و مقداری از کمک های دولت به بخش سلامت اختصاص یافت، افزود: برغم وجود مشکلات متعدد از قبیل بیکاری، تورم، محدودیت منابع مالی و... در جامعه، دولت سرمایه گذاری خوبی در زمینه سلامت انجام داده است.
اصغری گفت: دولت یازدهم در مدت فعالیت خود با توجه کافی به بخش سلامت، به نوعی بی توجهی ها و کم کاری های دهه گذشته را جبران کرد.
نشست خبری در باره بیمه بازنشستگان ذوب آهن اصفهان با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سالن اجتماعات بیمارستان شهید مطهری برگزار شد.
به گفته مدیرعامل کانون بازنشستگان فولاد اصفهان، تعداد بازنشستگان ذوب آهن 46 هزار نفر و تعداد کل بازنشستگان فولاد مبارکه بالغ بر 86 هزار نفر است.
مجتبی احمدی گفت: از این تعداد بازنشسته بالغ بر هفت تا هشت هزار نفر مبتلا به بیماری صعب العلاج هستند و نیاز مبرم به درمان دارند.
بازنشستگان ذوب آهن تحت پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.